צה"ל תקף הבוקר (ראשון) עמדות של כוחות "הביטחון הלאומי", מיליציה התומכת במשטרו של נשיא בסוריה בשאר אסד, באזור קוניטרה, כך דווח בכלי תקשורת בלבנון ובסוריה. על פי רשת אל מיאדין המזוהה עם חיזבאללה, בתקיפת חיל האוויר בעיירה נבא אל פוואר הסמוכה לגבול עם ישראל, נהרגו שלושה בני אדם ושניים נפצעו. מצה"ל לא נמסרה תגובה.



עם זאת יש לציין, כי יכול להיות שהדיווח מתייחס לתקיפה של צה"ל ביום שישי בתגובה לזליגת פצצות מרגמה לרמת הגולן, אז נפלו שלושה פצמ"רים בשטח ישראל. כולן התפוצצו בשטחים פתוחים ולא גרמו לנפגעים או לנזק. בתגובה תקף צה"ל את מקורות השיגור. במידה וישראל אכן תקפה הבוקר סוריה, לא ברור האם מדובר בתגובה זליגת הפצמ"רים ביום שישי, או שמא מדובר בפעילות יומה שנועדה לסכל הברחות נשק. 



בשבועות האחרונים קיים מתח מסוים סביב פעילות צה"ל מעבר לגבול, לאחר שצבא אסד ירה טיל נ"מ לעבר מטוס חיל האוויר שהיה בדרכו, ככל הנראה, ליעד אסטרטגי בסוריה - תקיפה שכמותה מתבצעת כשעולה חשש שנשק מתקדם מועבר ליד חיזבאללה.



כזכור, במהלך הפעילות שוגרו טילים נגד מטוסי צה"ל כעת שהיו בשטחנו. בשום שלב לא נשקפה להם סכנה ולא היו נפגעים לכוחותינו. כתוצאה מפעילות חיל האוויר, נשמעו אזעקות "צבע אדום" חריגה באזור הבקעה.



הודעת דובר צה"ל על תקיפת חיל האוויר חריגה, והוצאה בלית ברירה - בגלל יירוט הטיל שנורה לעבר המטוסים והאזעקות שנשמעו במהלך הלילה. בתקיפות עבר בסוריה, ישראל לא אישרה ולא הכחישה. לפי הודעת דובר צה"ל, מיירט של מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר שוגר לעבר אחד מטילי הנ"מ הסוריים. מקור בטחוני אמר שלישראל אין עניין בהסלמה והחרפת המצב.