מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה תגיש מחר (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום כנגד הצעיר ההאקר, תושב אשקלון בן 18 וחצי, בגין ביצוע שורה ארוכה של עבירות איום והפחדה כלפי למעלה מ-2,000 מוסדות ברחבי העולם. כמו כן הותר לפרסום כי תיכלל בכתב האישום פרשה המייחסת לצעיר סחיטה באיומים של חבר סנאט מהמפלגה הרפובליקנית בארצות הברית.



מהחקירה עולה כי לאחר שאותו חבר סנאט התבטא נגד הצעיר בתקשורת על רקע שיחת האיום שקיבל, יצר עמו קשר הצעיר והורה לו לחזור בו מאמירותיו ואם לא יעשה כדברו "יקנוס אותו בביטקוין בכל 72 שעות". עוד הנאשם איים עליו כי אם לא ישלם את הקנסות יפליל אותו בדרכים אחרות. בכתב האישום יצוין כי לאחר שהפוליטיקאי לא נעתר לאיומי הסחיטה, החל הצעיר לרכוש סמים ברשת ולשלוח אותם במעטפות לביתו של חבר הסנאט וזאת בניסיון להפליל אותו. 




הפרשה התגלתה בימים האחרונים



נזכיר כי מדובר בהאקר שיצר קשר עם מוסדות יהודיים בעולם ואיים כי אמורה להתפוצץ פצצה במקום, מה שעורר בהלה והפעלה של כוחות משטרה מתוגברים עד שהתבררה התמונה כי מדובר באירועי סרק. במחשבו של אותו האקר נמצאו ממצאים שמפלילים אותו בעבירות של זיוף, מרמה והונאה, כאשר בין היתר זייף תעודות זהות, דרכונים, אשרות ורישיונות נהיגה וכן ניהל בנק של כסף וירטואלי (ביטקוין) בסכומים הנאמדים במיליוני יורו. בין הממצאים שעלו מהחקירה, עסק הצעיר גם בסחר בסמים ברשת החברתית.



עוד במהלך החקירה טענו בא כוחו של הצעיר והוריו כי מדובר במי שנמצא על גבול האוטיזם וכי הוא סובל מגידול בראשו. הפרשה הקשורה לעבירות האיומים כלפי אותו חבר סנאט נחשפה רק בימים האחרונים וזאת לאחר שכבר התגבש כתב אישום נגד הצעיר אולם לאחר בחינה הוחלט לצרף את הפרשה לכתב האישום האמור.