בדרך לאשפוז? קבוצה של פסיכיאטרים בולטים בארה"ב קבעה, במסגרת כנס מומחים לבריאות הנפש שהתקיים באוניברסיטת ייל, כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, מראה "סימנים של מחלה נפשית" שהופכות אותו ל"בלתי כשיר" לתפקידו. למעשה, הפרופסורים לא הסתפקו בחוות הדעת שלהם ואף החליטו לפרסם עצומה שבה נכתב: "אנחנו, מומחים לבריאות הנפש, קובעים כי דונלד טראמפ סובל מבעיות נפשיות קשות ביותר, אשר הופכות אותו לאדם שאינו מסוגל לבצע את החובות המוטלות על נשיא מדינת ארה"ב".



המומחים הוסיפו כי "אי לכך, אנו מבקשים שהוא יורחק מתפקידו, לפי סעיף 4 בתיקון ה-25 של החוקה שאומר כי 'הנשיא יוחלף אם הוא לא מסוגל לשאת בסמכותו ובחובות שלו' במסגרת תפקידו".



אובמה. מעניין מה הוא חושב על מסקנות החוקרים. צילום: רויטרס
אובמה. מעניין מה הוא חושב על מסקנות החוקרים. צילום: רויטרס



עד כה חתמו על העצומה יותר מ-47 אלף אנשים, שהסכימו עם הקביעות שציינו הפסיכיאטרים. אחד מהם אמר: "אני פסיכולוג קליני ואני מודאג מאוד מהבריונות שהוא מפגין ומהטרדות והשקרים שלו".



אדם אחר, שטען כי הוא יועץ נפשי מוסמך, טען כי בהסתמך על תכונותיו של מי שהיה כוכב ריאליטי בעברו ניתן לקבוע כי הוא סובל מתסמונת נרקיסיסטית: "אנשים עם הפרעה מסוג זה לא יכולים לסמוך על אחרים והם בוחנים את הדרכים שבהם יוכלו לבצע בהם מניפולציות. למעשה, מבחינתם, לסביבתם אין שום ערך מלבד היותה נתונה למניפולציות". לטענתו, "נרקיסיסטים מאמינים שאחרים רוצים בדיוק את מה שהם מעוניינים בו ומתעלמים או מגיבים בכעס ובאגרסיביות כלפי כל אדם שיתנגד לנקודת השקפתם. הם לא מסוגלים לקבל החלטות. זה מפחיד שנשיא ארה"ב הוא כזה".