חשד לשחיתות ציבורית בשתי עיריות נוספות: עשרה מעובדי עיריית ראשון לציון עוכבו לפנות בוקר (שלישי) לחקירה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה בחשד להוצאות מאות אלפי ש"ח מקופת עיריית ראשון לציון. בפשיטה שערכו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה על בתי החשודים ובבניין העירייה, בטרם נלקחו לחקירה אספו החוקרים מסמכים רבים שיש בהם כדי לבסס את החשדות כנגד המעורבים. בין המעוכבים נושאי משרות ציבוריות בעירייה וחברי עמותות דתיות בעיר. במשטרה מייחסים למעורבים עבירות של מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות נלוות.

במהלך השנה האחרונה התנהלה ביחידה חקירה סמויה שעברה הבוקר לשלב הגלוי ובעטיה נחקר החשד לפיו מספר עובדי עירייה , חברי מועצה וחברי עמותות בראשון לציון חברו יחד כדי להוציא במרמה כספים מקופת העירייה וזאת באמצעות "המצאת אירועים" שלכאורה נערכו בעיר על ידי אותן עמותות ובקשת תשלום לכיסוי ההוצאות בגינן וזאת מבלי שנערכו או שהיקפם ועלותם "נופחו" מבחינת דרישות התשלום.

עיריית ראשון לציון. צילום: אבשלום ששוני

עלה חשד לפיו חברי העמותות הדתיות הגישו לאגף התקציבים בעירייה הזמנות וקבלות עבור "אותם אירועים" שלכאורה כאמור נערכו על ידם או שהתקיימו במסגרת מצומצמת אולם בפועל דיווחו על אירועים רבי משתתפים שעלותם גבוהה לאין שיעור מהעלות בפועל ושהסתכמו בסכומים הנאמדים במאות אלפי שקלים.

מדובר על פי החשד באירועים שהתקיימו במהלך השנים האחרונות ובכללם אירועים עבור הציבור הדתי, דוגמת סדרת שיעורי דת במתנ"סים, הפקת אירועים כגון הכנסת ספר תורה, שמחת בית השואבה ועוד.

ההתנחלות עמנואל. צילום: קובי גדעון, לע"מ, פלאש 90

עוכבו לחקירה שלושה חשודים בשוחד ביישוב עמנואל שבשומרון

בתוך כך, חוקרי להב 433 פשטו לפנות בוקר גם על בתיהם ומשרדיהם של שלושה חשודים בישוב עמנואל שבשומרון ביניהם ראש המועצה עזרא גרשי, וסגנו לשעבר בחשד לעבירות של שוחד בחירות, מרמה והפרת אמונים. בנוסף, עוכבו לחקירה אחד מסגניו לשעבר, שכיום מועסק בתפקיד בכיר ביישוב אחר, ואדם נוסף שהיה בעבר בכיר במועצה. 

בתום חקירה סמויה שהתקיימה בחודשים האחרונים, החשד בעמנואל מתמקד בשני דברים עיקריים. אחד מהם הוא מסמך שהוצג בתחקיר מעריב שפורסם בפברואר האחרון ובו עולה החשד לפיו ראש המועצה המכהן שיחד את ראשי קהילת חב"ד באותה מועצה תמורת תמיכתם בבחירות שנערכו ב - 2013, וכן קיבל כך עולה שוחד מקבלנים תמורת קידום עסקיהם בתחום התכנון והבנייה. גרשי מצידו טען שהמסמך מזויף, אבל על המסמך עצמו יש חתימות של שניהם, וחותמת של אחד מהם. 

עם המעבר של החקירה הסמויה הבוקר לשלב הגלוי, עכבה היחידה החוקרת הבוקר את  שלושת החשודים המרכזיים, שהובאו אל משרדי היחידה החוקרת לצד ביצוע חיפוש במשרדי המועצה ובבתיהם,  על מנת לתפוס מסמכים הקושרים אותם לעבירות המיוחסות.