פרופסור מיכאל גליקסון, נשיא איגוד הקרדיולוגים הישראלים, טען היום (שלישי) בתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ברדיו 103FM כי "יותר נשים מתות בהתקפי לב מאשר גברים". לדבריו, הסיבה לכך תלויה במספר פרמטרים: "לנשים יש עורקים גדולים יותר, תגובה פחות טובה לפתיחת העורקים שאנחנו עושים בבדיקה פולשנית ואף תסמינים להתקפי לב שנתפסים כלא שגרתיים ברפואה המודרנית. הכל יחד גורם לתמותה גדולה יותר של נשים מהתקפי לב".



עם זאת, פרופ' גליקסון הסביר כי לרפואה בישראל יש את היכולת להתמודד בהצלחה עם מחלות לב: "מרגע שאדם מגיע לבית החולים בישראל, הסיכוי שלו לצאת בחיים הוא מהטובים בעולם. התמותה ירדה ב-50% וזה נובע ממעורבות של האנשים וממודעות לסכנות ולאורח חיים בריא".



 


לטענתו, "הבשורה החדשנית היא שיש היום פריצות דרך. למעשה, יש כמה תרופות חדשות ששינו את חוקי המשחק. גם התרופות שמונעות קרישת דם ונכנסו לסל הבריאות וגם הכלים שאנחנו משתמשים בהם בבדיקות הפולשניות השתנו".

בכדי למנוע התקפי לב, ממליץ נשיא איגוד הקרדיולוגים "לשמור על לחץ הדם ועל הסוכר בדם ולבצע פעילות גופנית של כ-150 דקות בשבוע המעלה את הדופק למעל 125 עבור אדם בגיל אמצע החיים. כמו כן, חשוב לשמור על המשקל ולהימנע מעישון".

עריכה ל-103FM: איתמר זיגלמן