חובבי אלכוהול ואלה מכם שעוקבים אחר המדור יודעים לבטח שנהוג להתאים יינות למאכלים. חוץ מהחלוקה הקלאסית של יינות לבנים, שמשתלבים עם מאכלים חלביים, ויינות אדומים, שמשייכים לבשרים, קיימות בעולם האלכוהול אינספור התאמות. כך, למשל, ליינות נהוג להתאים מאכלים לפי עוצמת היין הספציפי, ו־וודקה, למשל, תשתלב היטב עם דג מלוח, חמוצים או מאכלים חריפים. לכבוד יום העצמאות, חג המנגלים הלאומי, החלטנו לסייע לכם להתאים את הבירה למאכלים שתאכלו במהלך היום.




גולדסטאר
מכילה 4.9% אלכוהול ו־44 קלוריות ל־100 מ"ל (145 קלוריות בשליש ליטר, מנת בירה ממוצעת). זוהי בירת לאגר כהה, כלומר, הבירה מיוצרת בתהליך תסיסה תחתית (השמרים שוקעים לתחתית המכל, ושם מתבצעת פעולת התסיסה) בטמפרטורה קרה. הלאגר הכהה של גולדסטאר הופך אותה למתאימה במיוחד למאכלים כמו פסטלים וגבינות קשות שמנות. 



מתאימה לפסטלים וגבינות קשות. גולדסטאר
מתאימה לפסטלים וגבינות קשות. גולדסטאר



מחיר שישיית בירה של חצי ליטר: 42 שקלים. 



גולדסטאר SLOWBREW
האחות החדשה במשפחה היא בירה המיוצרת בתהליך תסיסה אטי וממושך (פי שניים יותר זמן מתהליך ייצור של בירת גולדסטאר רגילה), המאפשר מיצוי מלא של הלתת והכשות ומוביל ליצירת בירה בעלת עומק, איזון ונוכחות רבת־עוצמה. הבירה הנה בירת לאגר כהה חזקה עם 10% אלכוהול. מכיוון שמדובר בבירה חזקה, כדאי להתאים אותה למאכלים "כבדים", שעברו תהליך בישול אטי וארוך, כמו תבשילי קדירה, פויקה, חמין על כל סוגיו ועוד. 



מתאימה לתבשילים כמו פויקה וחמין. גולדסטאר SLOWBREW
מתאימה לתבשילים כמו פויקה וחמין. גולדסטאר SLOWBREW


מחיר שישיית בירה של שליש ליטר: 42 שקלים. 



פאולנר
מותג בירה בווארי, המיוצר במינכן מאז 1634. פאולנר מייצרת מגוון גדול של בירות, ביניהן לאגרים ובירות מיוחדות, כמו סלבטור ואוקטוברפסט. בירת הדגל של המבשלה היא PAULANER Hefe-Weissbier NATURTRUB – בירת החיטה הלא מסוננת הטבעית. מאפייני בירת החיטה של פאולנר הם: צבע זהוב מעונן (לא צלול), ראש קצף גבוה ואיתן וטעם וריח מרעננים ומתקתקים המזכירים וניל, בננה ואף טופי. היא נעדרת מרירות כמעט לחלוטין ובעלת מיגוז גבוה מהמקובל בבירות אחרות. היא תתאים מאוד למאכלים המאפיינים את המטבח הגרמני, כמו נקניקיות, עוף שלם בגריל וכמובן פרעצלים. 



מושלם למטבח הגרמני. פלאונר
מושלם למטבח הגרמני. פלאונר



מחיר לבקבוק של חצי ליטר פאולנר: 11־13 שקלים. 



קולס
בירת פרימיום קראפט לאגר ממבשלת בלאק וולף בסקוטלנד. בירה במרקם חלק, בעלת 4.2% אלכוהול, פריכה מאוד, המעניקה תחושה של טריות. הבירה מומלצת בליווי בשר פיקנטי ומתובל, כגון נקניקיות מרגז וצ'וריסו. קולס תמתן את טעמי החריפות כך שהטעמים ישתלבו בפה באופן מאוזן ובאין מפריע. 



ממתנת מאכלים חריפים. קולס
ממתנת מאכלים חריפים. קולס



מחיר לבקבוק של שליש ליטר: 21 שקלים. 



פלורידה בלאק
בירה רכה וחלקה ביותר, בעלת 4.5% אלכוהול וטעם מלא של מתיקות ושוקולד, עם רמזים לשיבולת שועל מעושנת. מומלצת מאוד בליווי נקניקיית קנקרס. הגוון המעושן של הבירה משתלב מצוין עם הנקניקייה המעושנת או לחלופין, עם בשר שומני כמו נתח אסאדו.


משתלבת מצוין עם בשר שומני. פלורידה בלאק
משתלבת מצוין עם בשר שומני. פלורידה בלאק


 מחיר לבקבוק של חצי ליטר: 27 שקלים. 


דאבל אספרסו
בירה כהה ועשירה בטעמים קלויים, האופייניים לפולי קפה שמוכנסים לתהליך הבישול. בעלת 6% אלכוהול. יש לה מרקם עשיר, ולכן נתאים אותה לחזה עוף, שכן פולי הקפה יוצרים חיות ועניין בחלל הפה בשילוב הבשר. 


מרקם עשיר שהולך מעולה עם חזה עוף. דאבל אספרסו
מרקם עשיר שהולך מעולה עם חזה עוף. דאבל אספרסו



מחיר לבקבוק של שליש ליטר: 18 שקלים. 


מלכה
בבירה מלכה מבשלים בירות טריות מסוג אייל, שעוברות תסיסה נוספת בבקבוק. שתי הבירות הפופולריות ביותר של המבשלה הן מלכה בהירה ואדמונית. מלכה בהירה, 6.5% אלכוהול, מאופיינת בארומות ובטעמים פירותיים הנובעים מתוספת קליפות תפוז וזרעי כוסברה לתהליך הבישול ובמרירות מאוזנת ועדינה. בירה זו מתאימה במיוחד לצד תבשילי בשר ונזידים, בעיקר בשר כבש.



מלכה אדמונית, 5.5% אלכוהול, מאופיינת בטעמי לחם וקרמל הנובעים ממגוון סוגי הלתת השונים המרכיבים אותה. זו בירה עשירה עם נוכחות, שתתאים למנות עוף ובשר אדום.



הבהירה עדינה, האדומה עם נוכחות. מלכה
הבהירה עדינה, האדומה עם נוכחות. מלכה



מחיר בקבוק של שליש ליטר: 12־14 שקלים. לרגל יום העצמאות: מארז שלישיית בקבוקים + כוס: 39.90 שקלים.



נגב אואזיס
בירה בהירה, קלילה ומרעננת של מבשלת הנגב הוותיקה, בעלת 4.7% אלכוהול. מתאימה במיוחד למזג אוויר חם וקיצי ומשתלבת נהדר לצד פרגיות מתובלות על הגריל.



נהדרת לצד פרגיות מתובלות. נגב אואזיס
נהדרת לצד פרגיות מתובלות. נגב אואזיס



מחיר בקבוק של שליש ליטר: 12־14 שקלים.




טובורג
בשנתיים האחרונות השיק המותג טובורג מהדורות חגיגיות עשירות בטעם כמחווה ליום העצמאות (6.7% אלכוהול לציון יום העצמאות ה־67 לישראל, 6.8% ליום העצמאות ה־68 וכו'). גם השנה טובורג חוגגים איתנו עצמאות עם בישול חגיגי מלתת בוטיק אותנטי, העשויים בעבודת יד וכוללים 6.9% אלכוהול כמחווה ליום העצמאות ה־69 למדינה. בגלל אחוזי האלכוהול הגבוהים בבישול הנוכחי לא רק שהבירה בבקבוק הכחול תהפוך כל שולחן לחגיגה, אלא היא גם מלווה באופן מושלם מאכלים ישראליים, כגון סלט ישראלי קצוץ או סלט עם גבינות, ומתאימה במיוחד לבשר על האש.



מתאימה למטבח הישראלי. טובורג
מתאימה למטבח הישראלי. טובורג



מחיר מומלץ לצרכן לרביעייה של שליש ליטר: 27.9־32.9 שקלים.



מרימים לפרעצל



בטח לא ידעתם, אבל יום הפרעצל הבינלאומי (כן, יש כזה דבר) יצוין בעולם מחר ומחרתיים, 27־28 באפריל. השנה הוא יצוין לראשונה גם בישראל בפסטיבל בווארי אותנטי במתחם הביר גרדן "1040" בנמל תל אביב.



לרגל יום הפרעצל הבינלאומי יארח "1040" את השף דניאל זך, שמנת הפרעצל החם שלו הפכה למנת הדגל שמזוהה עמו עוד מימי "כרמלה בנחלה". ב"1040" יש תריסר סוגים של ויינשטפן ואוכל בווארי מסורתי. לטובת ספורטאים, נהגים ומשפחות עם ילדים, אפשר לרכוש בירת חיטה ללא אלכוהול. בסוף השבוע יהיה אפשר ליהנות ממגוון פרעצלים בציפויים מסקרנים ואנינים של Bretel Zach, ואפשר גם לקחת לדרך בקיוסק בירה מיוחד.



חוגגים לראשונה את יום  הפרעצל. "1040"
חוגגים לראשונה את יום הפרעצל. "1040"



"בירגארטן 1040", ביתן 16 בנמל תל אביב. הפסטיבל יתקיים מחר בין השעות 18:00־23:00 וביום שישי הקרוב בין השעות 12:00־18:00. במקום ייערכו גם משחקי יריד, כגון השחלת חישוקים על מוט, קליעה למטרה ועמדות צילום היתוליות.



צילומים: מוטי פישביין, אסף לוי, יח"צ