נשיא ארצות הברית לשעבר, ברק אובמה, מגלה כי החיים שלאחר התפקיד הלא פשוט בו כיהן יכולים להיות מאוד מפנקים. לפי הפרסומים, אובמה יקבל 400,000 דולרים על מנת לנאום בוועידת בריאות לה נתנה חסות חברה מוול סטריט. בדיווח היום (רביעי) בערוץ פוקס האמריקאי המזוהה עם הימין בארצות הברית, נאמר כי הנשיא לשעבר ואשתו מישל חתמו כל אחד בנפרד על חוזה לסבב הרצאות בשווי של עשרה מיליון דולרים. 
השכר בסך 400,000 הדולרים שניתן לאובמה, שכינה עבר את בנקאי וול סטריט בכינוי 'חתולים שמנים', על מנת לנאום בכנס של הממומן על ידי חברת "קנטור פיצ'ג'רלד", נחשב לגבוה מאוד יחסית לשכר ששולם לקודמיו בעבר. למשל, הנשיא לשעבר, קלינטון קיבל כ-200,000 דולרים להרצאה בעוד שג'ורג' בוש הבן הרוויח בממוצע בין 100,00 ל-175,000 דולרים.
 
אובמה ירוויח כפול. ביל קלינטון, צילום: רויטרס


אובמה ששכרו השנתי כנשיא הסתכם ב-400,000 דולרים, ביקר באופן תדיר את הבנקים הגדולים, הזהיר מאי השוויון ההולך וגובר במדינה ודחף לעוד רגולציה של הממשל על וול סטריט. "אני מאמין שזהו האתגר המעצב של זמננו: לוודא שהכלכלה שלנו עובדת בשביל כל אזרח אמריקאי". אמר אובמה בנאומו לפני שלוש וחצי שנים. כאמור, הנאום המדובר הוא חלק מסדרה של נאומים פומביים ופרטיים אליהם התחייב אובמה.