חדר בקרה שהיה מחובר לנבחנים למבחני התאוריה בבאר שבע, סיפק את התשובות לתלמידים שלא הצליחו לעבור את המבחנים, בתמורה לסך של 3000-5000 שקלים. לא ברור עדיין כמה תלמידים הצליחו במבחן, עד שהתגלתה התרמית. הכל החל לפני כחצי שנה עם קבלת תלונה במשטרה ממשרד הרישוי בבאר שבע, אודות חשוד לתרמית במבחני התיאוריה. זאת, לאחר שפריטים שונים שנתפסו אצל אחד התלמידים הנבחנים, העלו את חשדו של השומר.

בתום חקירה, התברר כי הכל התנהל מחדר זעיר אחד בבאר שבע: מערכת משוכללת, שימוש באמצעים טכנולוגים מתקדמים, וזיוף תוצאות מבחני התיאוריה. לפני שבועיים נעצרו ארבעה חשודים, שניים מבאר שבע ושניים מחורה, והיום (חמישי) הוגש נגדם כתב אישום בתום חקירה וביסוס התשתית הראייתית, עם בקשה למעצר עד תום ההליכים.
החוקרים הגיעו ב-4 באפריל למשרד הרישוי, ועצרו נבחן במהלך המבחן שלו, יחד עם ארבעה חשודים בביצוע ההונאה עצמה. במהלך חיפוש שנערך בביתו של אחד החשודים בבאר שבע, נמצא חדר שהוסב ל"משרד" ונתפסו בו אוזניות ומצלמות זעירות, חולצות שהותקנו עליהן מצלמות זעירות, מחשב נייד ועליו בנק השאלות של מבחני התאוריה בעברית ובערבית וציוד נוסף.

מחקירה ראשונית עלה שארבעת החשודים מכרו לנבחנים שלא הצליחו לעבור את מבחן התיאוריה המהווה תנאי לקבלת רישיון הנהיגה, את התשובות למבחני התיאוריה ועשו זאת באמצעות הלבשת הנבחן בטרם כניסתו למבחן בחולצה שבכפתוריה מוסלקת מצלמה זעירה, ציידו אותו באוזניה ובעוד ציוד אלקטרוני ובעת המבחן הוא היה משדר אליהם את השאלות והם שידרו לו את התשובות.
עלות "השירות" השתנתה בהתאם לסוג הרכב אליו נבחנו ונעה בין 3000 ל-5000 שקלים.
מהמשטרה נמסר כי "אנו רואים בתרמית מבחני התיאוריה, עבירה חמורה מאוד , מאחר והיא מאפשרת לנהגים בלתי מורשים לעבור מבחנים ובעצם לעמוד בתנאי הבסיסי לקבלת רישיון נהיגה, ובכך מאפשרים להם לנהוג ולסכן את כלל משתמשי הדרך באשר הם. אנו נמשיך לפעול כנגדם באפס סבלנות ונביא למיצוי הדין עם המעורבים".