האוצר ימליץ לוועדת הכספים שלא להעלות את גיל הפרישה לפנסיה לנשים מ־62 ל־64 ומאוחר יותר ל־65. כך מסתמן מהמלצות צוות פנימי, הבוחן מחדש את עמדתו בסוגיה. ל"מעריב־השבוע" נודע כי הצוות אמור להתכנס היום לישיבה מכרעת, שבסופה יוחלט מה להמליץ לשר האוצר.



מדובר בצוות פנימי של אגף התקציבים. באופן מפתיע, הצוות אינו כולל את ראש אגף התקציבים אמיר לוי, וככל הנראה לא ישתתף בו גם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד.  יש לציין כי צוות בין־משרדי גדול בראשות לוי שבדק את הסוגיה המליץ לפני כשנה להעלות את גיל הפרישה לנשים. אלא שאת המלצות הצוות דחה שר האוצר משה כחלון, אף שעמדתו הרשמית לא הוצגה בוועדת הכספים.



בעקבות כך נאלץ יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) לדחות באופן חד־צדדי את המועד להעלאת גיל הפרישה (1 בינואר 2017) ובמקביל שב ודרש מכחלון להציג את עמדתו. כעת, כשהסוגיה נבחנת מחדש, כחלון צפוי להודיע, על סמך ההמלצות החדשות, שהוא אינו תומך בהעלאת גיל הפרישה.



יו"ר ועדת הכספים כבר התחייב להחליט סופית נגד העלאת גיל הפרישה לנשים, גם אם עמדת כחלון לא תימסר רשמית. ח"כ גפני אמר בשיחה עם "מעריב־השבוע": "אני עדיין ממתין להמלצת שר האוצר. כבר שוחחתי איתו, והוא הסביר שבגלל אילוצי לוח זמנים הוא לא הספיק, אבל התחייב להציג את העמדה העדכנית כבר בימים הקרובים. אם עמדה כזאת לא תועבר, לא נוכל להמליץ על העלאת גיל הפרישה".



לדבריו, "העלאת גיל הפרישה לפנסיה לנשים היא סוגיה מורכבת מאוד. אם מחליטים להעלות את הגיל של הפרישה, יש לבצע כמה צעדים כדי להבטיח שנשים הנמצאות מחוץ למעגל העבודה וממתינות בקוצר רוח לקבלת קצבת הביטוח הלאומי והפנסיה בגיל 62 לא ייפגעו מההשלכות של המהלך".



בהמשך השיחה הביע יו"ר ועדת הכספים את תמיכתו בתוכנית האוצר "נטו למשפחה", ואמר כי היא מסייעת לכל שכבות האוכלוסייה העובדות.


"המפלגות החרדיות אינן מתכוונות לדרוש פיצוי מיוחד בגין יישום התוכנית", הוסיף.



לדבריו, תוכנית "נטו למשפחה" מוכיחה שכשרוצים, מוצאים כסף בתקציב: "כל ההמצאה של ה'נומרטור' של אגף התקציבים נועדה להגביל את כוחם של הפוליטיקאים ולספק תירוץ לסרב לדרישותיהם. פתאום מתברר שיש כסף. האם מישהו באוצר יכול לומר איך זה מסתדר עם 'הנומרטור'? בגלל זה התנגדתי לתקציב הדו־שנתי".



לדבריו, "כשיש כסף - צריך לעזור. בכל מקרה המצב הכלכלי מצוין ואני מברך את שר האוצר על כך".