שגיב לוגסי בן ה-15 מתיכון אורט מעלות-תרשיחא הוכתר היום (שלישי) לחתן התנ"ך העולמי לנוער יהודי תשע"ז במסגרת חידון התנ"ך העולמי שהתקיים בתאטרון ירושלים. במקום השני זכתה נעמי כהן, תלמידת אולפנת בני-עקיבא במירון, במקום השלישי סיימה מאשה (מריה) שפילביץ' מבלרוס ולמקום הרביעי הגיע שלמה הלפגוט מארצות הברית. לוגסי הוא הזוכה החילוני הראשון מזה 30 שנה.



הטקס התקיים במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הסוכנות נתן שרנסקי, יו"ר ההסתדרות הציונית אברהם דובדבני, יו"ר קק"ל דני עטר ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב.



השר בנט. "כותבים פרק נוסף לתנ"ך". צילום: שלומי אמסלם
השר בנט. "כותבים פרק נוסף לתנ"ך". צילום: שלומי אמסלם



לשלב הגמר העפילו 16 מועמדים מצטיינים מהארץ ומחו"ל אשר גברו בשלב הקדם פומבי על 74 מתמודדים מ-39 מדינות שונות, בהן דרום אמריקה, צפון אמריקה, אפריקה, אירופה, אסיה, אוסטרליה, ועוד. 



השר בנט אמר: "אנו כותבים כאן, ב-69 שנות המדינה, פרק נוסף לתנ"ך. ספר של מלחמות ונסים, ספר של ניצחונות ושל אתגרי ענק. ספר של קימה משואה לתקומה. רק מתוך הסתכלות היסטורית כזאת, עלינו להסתכל על האתגרים הגדולים העומדים לפתחנו: להיות ממלכה שהיא אור לגויים, מוסרית, רוחנית, אינטלקטואלית, חולמת ויוצרת. כל אחד מאתנו שותף לכתיבת פרק נוסף בתנ"ך. כל אחד מאתנו הוא אות הפורחת באוויר אל דפי ספר הספרים. זוהי אחריות כבדה, אך יותר מכך, זוהי משמעות גדולה לחיינו כאן".



ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, בירך על זכייתו של לוגסי: "אני מברך מקרב לב את זוכה חידון התנ"ך שגיב לוגסי, תלמיד בית ספר אורט מעלות, שהביא היום גאווה עצומה לעירו. זכייתו של שגיב, הזוכה הראשון מזה 30 שנה שאינו יוצא מערכת החינוך הדתית, מזכירה לנו שוב כי התנ"ך הוא נכס צאן ברזל של עמינו כולו, השייך לכולנו, חילונים ודתיים, ימין ושמאל. כמצוותו של דוד בן גוריון ראש ממשלתנו הראשון, עלינו להנחיל את התנ״ך לכל הדור ובכל דור ודור. ברכה מיוחדת לעיר מעלות ולעומד בראשה שלמה בוחבוט על ההישג המרגש".