הזמר קובי פרץ משך היום (רביעי) את ערעורו בבית המשפט המחוזי על הכרעת הדין נגדו ממאי שנה שעברה, במסגרתו נגזרו עליו שנתיים מאסר בפועל ו-175 אלף שקל קנס. "אני מרוסק כלכלית, איימו עליי לא פעם ולא פעמיים, ופניתי לגורמים בשוק האפור, אני לא רוצה שמשפחתי תתפרק בגלל הפרשה הזו" – כך אמר היום פרץ בדיון בבית המשפט המחוזי בתל אביב. פרץ פנה לשופטים וסיפר כי פרשת עבירות המס "הרסה את חייו", וכי הוא נאלץ לפנות לגורמים בשוק האפור על מנת לכלכל את משפחתו.
 
פרץ הגיש את הערעור בחודש יולי האחרון. כזכור, בחודש מאי אשתקד הורשע הזמר בחמישה מקרים של העלמת מס של מיליוני שקלים שקיבל בגין הופעותיו. עוד נגזרו על הזמר שנתיים מאסר בפועל. עם זאת, במהלך הדיון היום המליצה אחת משופטות ההרכב, דבורה ברלינר, למשוך את ערעורו על עצם ההרשעה. פרץ וסנגוריו, יחיאל וינרוט, עמית חדד, אושר רובינגר וחיים לוי, קיבלו את ההמלצה  לחזור בהם באופן סופי מהערעור על הכרעת הדין. עם זאת, פרץ החליט להותיר את הערעור על חומרת העונש על כנה, וביקש לגזור עליו עונש של עבודות שירות בלבד.

קובי פרץ בבית המשפט, הבוקר. צילום: אבשלום ששוני
קובי פרץ בבית המשפט, הבוקר. צילום: אבשלום ששוני

 
פרץ המשיך לרמוז במשפט שמי שהביא אותו למצב הזה הוא אמרגנו לשעבר, שהפך להיות עד מדינה,  יוחאי יעיש. "הטעות היחידה בחיי היא שבחרתי להיות עם מי שהייתי איתו. אומרים שאישה יודעת אחרונה שבעלה בוגד", אמר הזמר לשופטים. עוד הוסיף כי הוא עוד לא יודע איך יוכל לשלם לעורכי דין ולשלם את הקנס שהשית עליו בית משפט השלום, על סך 175 אלף שקל. "אני מתבייש לומר שחמי מכר את ביתו כדי לשלם את שכר הטרחה לעורכי הדין, חמותי התפטרה כדי שכספי הפיצויים יועברו אליי ולאשתי", הוא סיפר. 
 

כזכור, פרץ הורשע במאי האחרון בידי שופטת בית משפט השלום בתל אביב לימור מרגולין-יחידי, בהעלמת מס בהיקף של 5.8 מיליון שקלים ובדיווחים כוזבים למס הכנסה בשנים 2009-2005. השופטת גזרה עליו שנתיים מאסר בפועל ו-175 אלף שקלים קנס.
 
"הוצגו על ידי ההגנה עדויות רבות, בהן של חולים שתיארו את הנאשם שנותן בכל עניין, איש של נתינה שעוזר לחולים", כתבה מרגולין-יחידי בגזר הדין, והוסיפה: "התנדבות להופעות, ורבים מהעדים הציגו תמונות וסרטונים שהציגו את הקשר הקרוב. בבואי לבחון את חומרת המעשים אני לוקחת בחשבון שמעשי הנאשם נעשו שלא לשלם על הכנסותיו כחוק. מדובר בהחלטה מושכלת שנעשית מטעמי בצע". 

div>