בצל העימות בין ארה"ב וקוריאה הצפונית, גם איראן ממשיכה בהתרסה. המדינה המוסלמית ניסתה לבצע לפני כיממה שיגור של טיל שיוט מצוללת במפרץ הפרסי, אולם הניסוי הסתיים בכישלון, כך לפי דיווח של בכירים אמריקאים ברשת "פוקס ניוז". לדבריהם, האיראנים ניסו לשגר טיל שיוט מצוללת "גמדית" מדגם יונו באזור מצרי הורמוז שבכניסה למפרץ הפרסי, אולם השיגור נכשל. לא ברור מה גרם לכישלון ובטהרן נמנעו מלהתייחס לידיעה עד כה.



איראן וקוריאה הצפונית הן המדינות היחידות שמפעילות צוללות קטנות מדגם יונו, וההערכות הן כי הניסוי הוא עדות נוספת לשיתוף הפעולה בין שתיהן בתחום הטילים. במאי 2015 ביצעו הצפון קוריאנים שיגור מוצלח ראשון של טיל מאסדה תת ימית, ובאוגוסט שעבר שוגר לראשונה בהצלחה טיל בליסטי מדגם פוקוקסונג-1 מצוללת והגיע למרחק של כ-500 קילומטר.



צוללת של קוריאה הצפונית. רק למדינתו של קים ג'ונג און ולאיראן יש צוללות מסוג יונו. צילום: רויטרס
צוללת של קוריאה הצפונית. רק למדינתו של קים ג'ונג און ולאיראן יש צוללות מסוג יונו. צילום: רויטרס



מאז כניסתו של הנשיא דונלד טראמפ לבית הלבן לפני יותר ממאה יום, ביצעו האיראנים מספר שיגורי ניסיון של טילים. ימים ספורים לאחר ההשבעה, שוגר טיל בליסטי לטווח בינוני מדגם ח'וראמשהר שטס למרחק של 965 קילומטר ולאחר מכן התקבל דיווח על ניסוי בטיל השיוט סומאר לטווח 600 קילומטר. כמו כן, ביצעו משמרות המהפכה שיגור של שני טילים מדגם פאתח-110 במפרץ עומן לפני כחודשיים.



בעקבות זאת, שלח הממשל האמריקאי אזהרה לאיראן מפני המשך ההתגרויות. בחודש שעבר גם הודיעה מחלקת המדינה כי היא בוחנת את חידוש הסנקציות על איראן בשל המשך תוכניות הטילים והתמיכה בטרור, על אף שנמסר כי טהרן ממלאת אחרי חלקה במסגרת הסכם הגרעין עם המעצמות.