בשנים האחרונות ענף הנדל"ן על שלל עבודותיו הולך ומתחזק, בפרט הביקוש למקצוע שמאי מקרקעין. במסלול האקדמי המכללה למינהל הבינו לפני מספר שנים שיש צורך בהפיכת מקצועות מסוימים לאקדמיים והחליטו לפעול על מנת להסדיר זאת בתחום שמאות המקרקעין שבעבר היה נלמד רק כלימודי תעודה. המכללה הגישה בקשה למועצה להשכלה גבוהה לקבל אישור לתואר בכלכלה וניהול עם התמחות בשמאות מקרקעין ובשנה שעברה קיבלה אותו.



לאחר שהמסלול נפתח הוגשה בקשה גם למועצת שמאי המקרקעין - שהסטודנטים שילמדו במסלול זה יקבלו פטור גורף מבחינות המועצה המוקדמות ולאחרונה התבשרו במכללה שבקשתם אושרה. הסטודנטים יצטרכו להיבחן על שלוש בחינות בלבד מתוך 14 ובכך המכללה תהיה המוסד האקדמי הראשון שקיבל פטור גורף מהבחינות המוקדמות לתואר ראשון בשמאות מקרקעין. במקום ללמוד שלוש שנים לתואר ואז שנתיים נוספות ללימודי השמאות ולאחר מכן שנת השלמה שבסיומה מעבר 14 בחינות - הסטודנטים יוכלו לעבור מסלול מהיר של ארבע שנים עד לקבלת התעודה ויבחנו רק על שלוש בחינות כאמור ויחסכו עשרות אלפי שקלים בנוסף לחיסכון של שנתיים.



ד"ר איתמר שבתאי, דיקן בית הספר לכלכלה, אומר ל"מעריב אונליין" כי "ענף הנדל"ן ושמאות המקרקעין הפך בשנים האחרונות לאחד הסוערים והמבוקשים במשק הישראלי ומושך צעירים רבים המבקשים להשתלב בו. הפטור מבחינות המועצה המוקדמות יאפשר לסטודנטים חיסכון ניכר בזמן וכסף רב. בנוסף, התהליך שאנו בונים משתלב במגמה שלך אקדמזיציה של התחום. מגמה זו תשביח את השירות הניתן בעולם שמאות הנדל"ן ותאפשר מתן שירות מקצועי יותר לצרכני הקצה".