השחקנית דליה לביא הלכה לפני כיממה לעולמה כשהיא בת 75. לא נמסרו פרטים על מועד הלווייתה. לביא החלה את קריירת המשחק שלה מוקדם מאוד, זאת לאחר שהתגלתה על ידי השחקן האמריקאי קירק דגלאס כשהייתה בת 10 בלבד בעת שביקר בארץ. התלהבותו של דגלאס באה לידי ביטוי בכך שבחר לממן לה לימודי מחול באופרה המלכותית בסטוקהולם. בשנת 1962 אף הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב על משחקה בסרט "שבועיים בעיר זרה" לצדו של השחקן האמריקאי. לצופים הישראלים היא זכורה במיוחד מהסרט "חולות לוהטים", בו שיחקה לצד אורי זוהר, עודד קוטלר וגילה אלמגור. הלווייתה תתקיים ביום שלישי, ככל הנראה במושב שבי ציון.



הסרט הראשון שבו השתתפה היה הסרט השוודי "Hemsöborna" שיצא לאקרנים בשנת 1955. לאחר מכן שבה לארץ, והחלה בקריירת דוגמנות. בנוסף, שיחקה במספר סרטים צרפתיים והפקות בינלאומיות, הן בשפה הגרמנית והן בהפקות הוליוודיות.



קירק דגלאס. התלהב מאוד מדליה לביא. צילום: רויטרס
קירק דגלאס. התלהב מאוד מדליה לביא. צילום: רויטרס



מי שיכלה לשפוך אור על מותה  של השחקנית המוערכת הייתה אשת האופנה עדה תומר אושרת ששמעה את הידיעה המצערת ממיכל, אחותה של דליה, שסעדה אותה ברגעיה האחרונים בארה"ב: "אחותי ברכה ז"ל הייתה חברת ילדות של מיכל. גם היא וגם דליה היו חברות שלי. היא הייתה האישה הכי יפה שראיתי אי פעם, ומוכשרת מאוד, שהוכרעה על ידי מחלה קשה. בימים האחרונים מצבה הורע".