ברשות הפלסטינית דוחים היום (חמישי) את הצעת נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להפסיק לשלם משכורות למשפחות האסירים. יועצו של אבו מאזן לענייני חוץ, נביל שעת', אמר כי "מטורף מי שדורש מההנהגה ברמאללה להפסיק לשלם משכורות למשפחות של האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל". שעת' הוסיף כי "דרישה כזאת נועדה להרוס כל הזדמנות לתהליך שלום בין ישראל לפלסטינים בהובלת הנשיא טראמפ". 
"האסירים הם קורבן של ישראל ותוצאה של הכיבוש", הוסיף הבכיר הפלסטיני בשיחה עם רשת ב'. "האם אפשר לדרוש מממשלת ישראל להפסיק לשלם לחיילי הצבא הישראלי?". 
יועצו של אבו מאזן הוסיף, כי פגישתו של יו"ר הרשות הפלסטינית עם הנשיא טראמפ הייתה נקודת פתיחה חיובית. לדבריו, הנשיא השתמש בלשון של כבוד והערכה לפועלו של אבו מאזן בניסיון לפתוח בתהליך שלום. בפגישה המשותפת, הדגיש טראמפ באוזני אבו מאזן את "הצורך לפתור את הבעיה הנעוצה בכך שהרשות הפלסטינית משלמת למשפחות של אסירים פלסטינים הכלואים בישראל בשל מעשי טרור".

טראמפ ואבו מאזן. צילום: AFP
טראמפ ואבו מאזן. צילום: AFP


אתמול הודיע דובר הבית הלבן, שון ספייסר, כי נשיא ארצות הברית העלה את נושא המשכורות למחבלים בפגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס,  לדברי ספייסר בתדרוך לכתבים, "הנשיא האמריקאי הביע דאגה מהעברת כספים מהרשות הפלסטינית למחבלים".

בהצהרות שנשאו שני האישים לתקשורת, הסכימו השניים על חשיבות חידוש שיחות השלום ביו ישראל לפלסטינים. טראמפ אמר כי הוא מחויב לעבוד עם שני הצדדים למען השגת הסכם שלום. "אנחנו נעשה את זה", הבטיח. לדבריו, הוא הופתע לראות את המנהיגים הישראלים והפלסטינים עובדים ביחד כ"כ טוב. אנו רוצים ליצור שלום בין ישראל לפלסטינים". על הפגישה שלו עם עבאס אמר טראמפ כי הם ידונו בהזדמנויות כלכליות חדשות ושותפות חיובית בין ארה"ב לפלסטינים. 

טראמפ גם אמר ש"אנחנו הולכים להתחיל תהליך. דיברתי עם ראש הממשלה נתניהו ומנהיגים ישראלים גדולים אחרים. נוביל לשלום". עוד אמר הנשיא, כי תמיד שמע שזאת העסקה הכי קשה. בואו נראה אם אפשר להעמיד אותם על טעותם".