שלושים פעוטות בני שנה ושנתיים נדבקו בחיידק הסלמונלה במעון בירושלים, מתוכם שניים אושפזו בעקבות כך. ממשרד הבריאות נמסר היום (חמישי) כי ההידבקות בחיידק החלה בסוף חודש אפריל. בדיקתו של המשרד נבעה מהודעה של אחת האמהות במעון שדיווחה על תחלואת מעיים של אחת מהילדות בגן.



בחקירה שנערכה על ידי צוות לשכת הבריאות המחוזית ירושלים נמצא כי בקבוצת בני השנתיים חלו 15 מתוך 24 ילדים, ואחד אושפז, ובקבוצת בני השנה חלו 15 מתוך 18 ילדים, ואחד אושפז.



ליקויים תברואתיים



במסגרת הבדיקה התקבלה אתמול בלשכת הבריאות תוצאת תרבית חיובית לסלמונלה מאחד מהילדים החולים. בעקבות התוצאות נערכה ביקורת תברואתית במעון במהלכה נמצא כי במקום מוגשות ארוחות בוקר וצהריים המוכנות במקום. במטבח נמצאו מספר ליקויים ומנהלת המעון קיבלה מכתב המפרט את הליקויים תוך דרישה לתקנם.



במשרד הבריאות מדגישים כי בדגימות המזון שנלקחו מהמעון  לא נמצא חיידק הסלמונלה, אולם נמצאו חיידקים אחרים המצביעים על התנהלות לקויה במטבח. עוד ישנו חשד כי ההידבקות בסלמונלה נגרמה ממגע של הילדים עם אפרוחים שהובאו למעון. במשרד מבהירים שמגע ישיר עם בעלי חיים נגועים בסלמונלה הינו אחד המקורות המוכרים להתפרצויות תחלואה מחיידק זה. בעקבות הממצאים הובהר כי על מנת למנוע המשך תחלואה יש להקפיד לא לשלוח ילדים חולים לגן, שכן החיידק יכול לעבור גם מילד לילד.