המועמד המוביל לנשיאות צרפת, עמנואל מקרון, טוען כי בוצעה הבוקר (שבת) פריצת ענק למחשבי הקמפיין שלו, שגרמה לדליפת מיילים, פחות מיומיים לבחירות בסיבוב השני, שייערכו ביום ראשון, בינו לבין מועמדת הימין הקיצוני, מארין לה פן.

על פי הדיווח, כ-9 ג'יגה בייט של מידע הועלו לאתר Pastebin, המאפשר שיתוף מסמכים באופן אנונימי.  עדיין לא ברור מי עומד מאחורי הפריצה, אבל האצבע המאשימה מופנית לעבר רוסיה, שנטען כי התערבה גם בבחירות לנשיאות ארצות הברית ופרצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית במהלך מסע הבחירות שם. בצרפת מנסים למנוע מהדליפות הלא-חוקיות להשפיע על תוצאות הבחירות, והזהירו כי ציטוט של החומרים עשוי להוות עבירה פלילית. 

במפלגתה של לה פן, החזית הלאומית, מקווים שההדלפות יסייעו להם לנצח בבחירות. פלוריאן פיליפו, סגן יו"ר המפלגה, צייץ בטוויטר ש"האם ההדלפות ילמדו אותנו משהו שהעיתונות החוקרת הסתירה בכוונה?". דוברו של מקרון, סילביין פורט, ענה וכינה את הציוץ "מרושע". לכתבה המלאה.

איסמעיל הנייה הוא מנהיג חמאס החדש

יושב הראש היוצא של הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל הודיע היום (שבת) על זכייתו של בכיר הארגון אסמעיל הנייה בראשות הלשכה. הנייה  התמודד בבחירות פנימיות של הארגון על התפקיד מול סגן יושב ראש הלשכה, מוסא אבו מרזוק. הוא יהיה אחראי מעתה על כל פעילות החוץ של חמאס ועל התעצמות הזרוע הצבאית שלה.

איסמעיל הנייה. צילום: רויטרס
 
הנייה הוא מנהיג חמאס הראשון שנבחר מתוך רצועת עזה. מקור בכיר בחמאס העריך בשיחה לסוכנות הידיעות הטורקית "אנדולו", כי מנהיג חמאס הנייה עשוי לצאת מרצועת עזה ולנהל את הארגון מבחוץ. "הישיבה בעזה מסוכנת, מאחר והוא עלול להוות מטרה ישיריה של ישראל", אמר המקור. "מה עוד, שדרישות התפקיד מחייבות אותו לעבור ממקום למקום ולנסוע". בחירתו באה זמן קצר לאחר שפרסם הארגון את האמנה החדשה שלו, בה החליף את הקריאה להשמדת ישראל בהסכמה עקרונית למדינה עצמאית "זמנית" בגבולות 1967. לכתבה המלאה

טראמפ סירב לבקשה ישראלית? 

גורמים מערביים מסרו כי הממשל האמריקני סירב להצעה ישראלית לדחות את הביקור הצפוי באזור של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לתחילת חודש יוני, במקביל לציון יובל למלחמת ששת הימים וחגיגות 50 שנה לשחרור ירושלים.

טראמפ. צילום: AFP

 
הגורמים המערביים טענו בראיון לעיתון "אל-חיאת" הלונדוני כי הבית הלבן סירב להצעה משתי סיבות: העיתוי עלול להזיק לעמדה האמריקנית שתיראה כמוטה מאוד לצדה של ישראל, וגם מכיוון שביקורו של טראמפ באירופה שם ישתתף בפסגת נאט"ו ופסגתG7 . בישראל הכחישו את הפרסום. לכתבה המלאה.  
 
עסקת ענק עם סעודיה
 
באותו דיווח הדגישו המקורות כי ביקורו של טראמפ בסעודיה וההכנות לכך יהיו בראש סדר העדיפויות של הממשל האמריקני. טראמפ ינחת קודם כל בממלכה האסלאמית, כדי להדגיש את החשיבות שהוא רואה להידוק היחסים איתה לאחר ההתרחקות שנרשמה בזמן כהונת אובמה. טראמפ צפוי להיפגש בריאד עם מנהיגי מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ והארגון לשיתוף פעולה איסלאמי.
 
ב"רויטרס" דווח בשבת כי וושינגטון מנסה לקדם חוזים בשווי עשרות מיליארדי דולרים במכירות של ציוד צבאי לסעודיה ושעסקאות אלו יהיו ברקע הביקור. בין היתר רוצים בארצות הברית למכור מערכות הגנה מפני טילים של לוקהיד מרטין, מערכות שליטה ובקרה ורכבים קרביים. 
 
תייר טבע בים המלח

תייר, ככל הנראה מרוסיה, בן 67, טבע ביום שישי למוות בים המלח, מול חוף הרודס. צוות מד"א קבע את מותו, לאחר שביצע בו פעולות החייאה.
 
פראמדיקית מד"א שני גמליאל סיפרה: "בסמוך לקו המים שכב גבר כבן 67 מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה. מציל שהיה בחוף החל לבצע בו פעולות החייאה. מייד הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שבסופן נאלצנו לקבוע את מותו של הגבר, ככל הנראה תייר מרוסיה".