הטלוויזיה הרוסית יוצאת למלחמת חורמה במשפחת סימפסון. רשת הטלוויזיה הרוסית 2x2 הודיעה כי אסרה לשידור פרק של "משפחת סימפסון", לאחר שלטענת בכירי הרשת הפרק לועג להחלטה של הרשויות ברוסיה להעמיד לדין אדם שנכנס לכנסייה כדי לחפש פוקימונים במסגרת המשחק "פוקימון גו". בחודש ספטמבר האחרון עצרו הרשויות בעיר יקטרינבורג את רוסלן סוקולובסקי (22), בלוגר מפורסם, שנכנס ל"כנסיית כל הקדושים" המקומית במהלך חיפושיו אחר פוקימונים. סוקולובסקי גם תיעד את עצמו בכנסייה מנסה ללכוד פוקימונים ומוסיף בלעג כי "לא הצלחתי ללכוד את הפוקימון הנדיר ביותר – ישו. אומרים כי הוא לא קיים".



דבריו של סוקולובסקי, שפורסמו בבלוג שלו, עוררו את חמתם של ראשי הכנסייה האורתודוקסית ברוסיה, שמיהרו להתלונן למשטרה המקומית. הבלוגר הצעיר נעצר והוגש נגדו כתב אישום חמור בגין "הסתה לשנאה, העלבת המין האנושי ופגיעה במקום קדוש". בימים הקרובים צפוי להימסר גזר הדין, ואם יורשע, עלול סוקולובסקי לרצות שלוש שנות מאסר וחצי.



ראשי רשת הטלוויזיה הרוסית 2x2 אמרו כי החליטו למנוע את שידור הפרק של "משפחת סימפסון", שבו נראה הומר סימפסון משחק במשחק בשם "פיקימון גט", במהלכו הוא נכנס לכנסייה בחיפושיו אחר פוקימונים. לטענתם, יוצרי הסדרה החליטו ללעוג להחלטת הרשויות הרוסיות להעמיד לדין את סוקולבסקי. "אנו לא משדרים תוכן שעלול לפגוע ברשת הטלוויזיה או לעורר תגובה מעורבת בחברה. שידור תוכן כזה פשוט יפר את החוקה של רוסיה", אמרה מנהלת יחסי הציבור של רשת 2x2 הרוסית, אנסטסיה שבלוסקאיה.