עשרות תחתוני חוטיני קיבלו הבוקר (ראשון )את פניהם של עובדי פרקליטות מחוז תל אביב ברחוב הנרייטה סאלד בתל אביב. מדובר במחאה של אישה אחת נגד שחרורם של שלושה חשודים באונס צעירה בהרצליה. האישה, שפיזרה את התחתונים לאורך הגדר בכניסה לבניין הפרקליטות, כתב פוסט בפייסבוק, שזכה עד כה לכ-2,200 לייקים וליותר מאלף שיתופים. מהפוסט עולה כי המניע לשימוש בתחתוני חוטיני הוא הטיעון כי המתלוננת הצטלמה בחוטיני. 


"יש ילדה בת 17 שכנראה לעולם לא תחזור לחייך", כתבה. "מחר זה יכול לקרות גם לי. זה יכול לקרות לאחותי, זה יכול לקרות לכל אחת ממי שאני מכירה. זה יכול לקרות לך. את , כן כן את, יכולה להיאנס מחר. ויהיו עלייך סימנים של מכות, החוקרים יאמינו לך, ידעו מי עשה לך את זה, ובית המשפט ישלח אותך הביתה, שאריות של עצמך. בזמן שהאנסים ימשיכו את החיים שלהם ויגבו עוד קורבנות". 

אחד החשודים באונס הנערה בהרצליה. צילום: אבשלום ששוני
אחד החשודים באונס הנערה בהרצליה. צילום: אבשלום ששוני

 
"למה? לא מעניין אותי. אני לא משפטנית, אני לא חברת כנסת. אני אישה ששייכת למדינה הזאת ומצפה שהיא תגן עלי. לשחרר אנס כי המתלוננת לא במצב נפשי להתלונן נגדו זה כמו לשחרר רוצח כי הגופה לא יכולה להעיד. ואנחנו, בנות, לא עושות כלום בקשר לזה. יושבות בחיבוק ידיים כאילו הסטטיסטיקה היא לא אחת לשלוש נגדנו", נכתב בנוסף. 

"הקו הזה אדום מדם" 


עוד נכתב בפוסט כי "הצטלמה בחוטיני'. זה הטיעון ששבר את הפרקליטות. אז עם קצת מזל, 100 תחתוני חוטיני יקבלו את פניהם של עובדי פרקליטות מחוז תל אביב בבוקר. זאת הדרך שלי לומר שגם לי מגיע לחיות בביטחון במדינה הזאת. זה לא שווה הרבה. זה כן עדיף מכלום. תעשו משהו, בנות. משהו אחד קטן. זרקו תחתון אחד על שיח. תכתבו כמה מילים על דף ותתלו אותו בחוץ. פעם אחת בחיים שלכן – תתנגדו".
 
כותבת הפוסט מבקשת מנשים נוספות להצטרף למחאה: "מעולם לא ביקשתי את זה, אבל הקו הזה אדום מדם. בבקשה תשתפו. ואם יש לכם קצת קצת אומץ, תעזרו לזה לצאת מהפייסבוק. תתלו תחתון אחד על החלון, על הרכב. במקום שיישאר. זה יכול להצליח".
 
בשבוע שעבר שוחררו שלושת החשודים בערבות. זאת לאחר שהתגלה קושי בגיבוש כתב אישום פלילי נגדם, בין היתר, בשל חוסר היכולת של המתלוננת לשתף פעולה עם החקירה, ככל הנראה בשל מצבה הנפשי. 
 
כזכור, במהלך חג פסח השני עצרה המשטרה שלושה צעירים, האחד בן 22 מהרצליה, ושניים נוספים, בני 20 מהדרום בחשד שהיו מעורבים באונס קבוצתי של נערה בהרצליה. על פי החשד הכירה הנאנסת את אחד החשודים, תושב הרצליה, ובהסכמה הגיעה עמו לביתו. אלא, שלאחר זמן קצר הבחינה כי הם לא לבד וכי בבית המתינו להם גם שניים מחבריו, תושבי הדרום, אשר אנסו אותה בזה אחר זה במשך שעות ארוכות, חרף התנגדותה.