כנס הג'רוזלם פוסט השנתי התקיים היום (ראשון) בניו יורק. בכירים ישראלים, מנהיגי הקהילה היהודית בארה"ב ומעצבי מדיניות שוחחו בוועידה היוקרתית על האתגרים ליהדות ולמדינה היהודית. מעריב העביר בשידור חי את האירוע. מעל 1,500 איש מרחבי ניו-יורק וארה"ב הגיעו השנה לועידה, שנערכת זו השנה השישית ברציפות.


השר ישראל כץ היה הדובר הפותח מממשלת ישראל. כץ התייחס לחגיגות ה-50 לאיחוד ירושלים, ואמר כי "הגיע הזמן, לכבוד היובל, לחזק את ירושלים על ידי סיפוח גוש עציון, גבעת זאב ובית"ר עילית ל'מטרופולין ירושלים'". בהתייחס לחזית הצפונית, כץ קרא להשתת סנקציות קשות נגד חיזבאללה שיחסכו "צורך לפגיעה נרחבת בלבנון".
 
השר ישראל כץ בכנס. צילום: סיוון פרג'


יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, התייחס למאמצים של טראמפ לקידום הסדר מדיני ישראלי-פלסטיני ואמר כי הוא מבצע אותם באופן "מושלם". "אני חושב שהוא באמת מחויב למטרה הזו. הוא מביא הילה של אופטימיות לאיזור", אמר הרצוג. "אני חושב שהוא הולך לנהל את המשימה הזו ללא רבב". הרצוג הדגיש כי אם נתניהו ייצטרך גיבוי פוליטי ממנו לקידום הסדר - הוא יעמוד מאחוריו. 

הרצוג התייחס גם למאמצים להחלפת ראש הממשלה ואמר: "אני מאמין שאנו צריכים להקים גוש מרכז חזק. אני מקווה שבוגי יעלון, גבי אשכנזי, אהוד ברק, בני גנץ ואורלי לוי יצטרפו".

הרצוג. צילום: סיוון פריג'

שרת המשפטים איילת שקד אמרה כי טראמפ מהווה שותף חדש נגד "ההחלטות הלא חוקיות של האו"ם. כעת ישראל היא כבר לא שק איגרוף של מוסדות האירגון". 

השרה איילת שקד בכנס. צילום: סיוון פרג'




הלו"ז המלא שהתקיים (שעון ישראל): 
16:15- ישראל כץ, שר התחבורה

16:25 – ד"ר יובל שטייניץ, שר האנרגיה
16:35 – ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר האופוזיציה
16:45 – רון לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי
17:02- ראיון עם ד"ר סבסטיאן גורקה, יועץ בכיר לשעבר של טראמפ שהואשם בקשר לארגון ניאו-נאצי.
17:42- אופיר אקוניס, שר המדע
17:52- איילת שקד, שרת המשפטים
19:37- נפתלי בנט, שר החינוך
19:47 – חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי
20:07 – דני דנון, שגריר ישראל לאו"ם
21:32- הרמטכ"לים לשעבר משה (בוגי) יעלון ודן חלוץ בפאנל על איראן, דאעש, חיזבאללה וחמאס. 
בהמשך יוענק פרס הג'רוזלם פוסט ללארי קינג.