רונלד לאודר, יו"ר הקונגרס היהודי העולמי, הוא ש"הכין" את אבו מאזן לפני פגישתו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כך נודע ל"מעריב־השבוע". העניין ידוע גם ללשכת ראש הממשלה, שם הזעם על לאודר שובר כל יום את שיאי קודמו. אבו מאזן אף פגש את לאודר בביתו לפני הפגישה עם הנשיא טראמפ. 
ביום שישי נחשף ב"מעריב־סופהשבוע" כי לאודר עובד על תוכנית שלום ישראלי־פלסטיני משלו זה כמה שנים, הוא מרבה לפגוש את מנהיגי ארצות ערב, ובעיקר המדינות הסוניות, וקרוב להשגת נוסחה המבוססת על יוזמת השלום הערבית. כעת מתברר שאבו מאזן מודע אף הוא למאמצים הללו של לאודר. 
 
על פי מקורות אמריקאיים, לאודר סופג בשבועות האחרונים, ובעיקר לאחר הפרסומים ב"וואלה ניוז" וב"מעריב־השבוע", הסתה בלתי פוסקת מגורמים יהודיים קיצוניים, המכנים אותו "גיס חמישי". על פי כמה מקורות בניו יורק, משרדו של לאודר הזמין משלוח של ארוחה יוקרתית מאחת המסעדות עבור מיליארדר הקוסמטיקה ואורחו אבו מאזן, אך יד נעלמה הביאה לביטול המשלוח, מבלי שלאודר ידע.
 

אבו מאזן עצמו חזר מרוצה מאוד מפגישתו עם טראמפ. על פי גורמים אמריקאיים שאינם גורמי ממשל, אנשי נתניהו ניסו לטרפד בכל כוחם את המפגש הראשון בין אבו מאזן לטראמפ, אך כשלו. אנשיו של אבו מאזן עשו שיעורי בית מדוקדקים, למדו את טראמפ ו"חרשו" כמה מאנשיו הקרובים כדי לצייד את אבו מאזן בכל העצות הנכונות.

בין הנשיא האמריקאי לראיס הפלסטיני נוצרה סוג של כימיה. אבו מאזן הזמין את טראמפ להתארח בבית לחם במסגרת מסעו במזרח התיכון ב־22 במאי, ונשיא ארה"ב נענה ברצון. לאחר שיבקר בישראל (שאליה יגיע מסעודיה), יקפוץ טראמפ לבית לחם, שם ייוועד שוב עם אבו מאזן.
אין ספק, הקרב על לבו של טראמפ מתחמם, והוא לא פשוט כפי שנראה ממבט ראשון.