נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קיבל היום (שני) את הדוח השנתי של עמותת עלם הפועלת למען בני נוער במצבי סיכון ומצוקה המציג נתונים מדאיגים על מצבם של הצעירים חסרי הבית בישראל. מהדוח עולה כי 19% מבני הנוער והצעירים שעלם פגשה במהלך השנה האחרונה הינם חסרי בית או גרים במסגרת חוץ ביתית, חלקם ללא עורף משפחתי. מתוכם 24% חסרי בית אשר לנים מדי לילה ברחוב, ב"זולות" או בגנים ציבוריים. 6% לנים במקום מסַכּן כגון בית פוגע או אצל אדם זר תמורת שירותי מין.



41% מהם שוהים במסגרות חוץ ביתיות של שירותי הרווחה כגון פנימיות, משפחות אמנה או מעונות חסות הנוער, ו-29% גרים במקום לא קבוע וארעי. 5% מבני הנוער והצעירים המקבלים סיוע מעלם פגעו בעצמם או ביצעו ניסיון אבדני ו-787 בני נוער וצעירים המקבלים סיוע מעלם נמצאים על רצף הזנות.



339 צעירות וצעירים קיבלו סיוע מעמותת "עלם" במהלך 2016 בתוכניות הייעודיות לחסרי בית ועוד כ- 370 בשאר תכניות הקצה של העמותה. ביחד עם צעירות נוספות, יפית מקווה שתוכל להיכנס למרכז לצעירות חסרות בית שבימים אלה עלם מגייסת כספים עבור הקמתו בירושלים באמצעות פרויקט "הדסטארט", במקביל לניסיון להשיג חלק מהמימון מהממשלה. העמותה מזמינה גם את הציבור לתרום לפרוייקט שכמוהו, מסגרת אחת המספקת מענה של 24 שעות לצעירים חסרי בית מעל גיל 18, עדיין לא קיים בישראל.



כתובת אתר האינטרנט של עלם לתמיכה בהקמת המרכז לצעירות חסרות בית היא: www.elem.org.il