אומרים שאנו מבלים שליש מחיינו בשינה, אבל מי שאינו צאצא של דונלד טראמפ, כנראה מבלה את השליש הזה בעבודה. רוב חיינו סובבים סביב מקום העבודה, כי מה לעשות, לחיות עולה ביוקר, בעיקר במדינה ישראל. למרבה האבסורד, דווקא אנו, שמחשיבים עצמנו כמדינה מפותחת השייכת לאותו מגזר "יוקרתי" של מדינות העולם המפותחות, נמצאים בין המדינות שאזרחיהן עובדים הכי הרבה בשנה. 


אבל אנחנו לא לבד ב"פסגה", ומסתבר שיש מדינות שעקפו אותנו, וכנראה שבהן שינה היא דבר שלא קיים כלל. הממשלות ברחבי העולם אומנם מנסות להסדיר את שעות העבודה בחוק, וכן את שעות המנוחה, וקובעות מספר שעות מקסימלי יומי, חודשי ושנתי בו מותר להעסיק עובדים, וכן שעות מנוחה מינימליות, אך הדברים הללו לא תמיד מתבצעים בפועל. בנוסף לכך, גם הרף שנקבע מראש ברוב המקרים גבוה גם כך.

על פי ארגון ה-OECD, ישראל ממוקמת במקום ה-9 בין המדינות שעובדות הכי הרבה שעות בשנה. אז מי הן המדינות האומללות שעקפו אותנו? להלן נתוני ארגון ה-OECD של המדינות בהן עובדים הכי הרבה, וכן אלו בהן עובדים הכי מעט שעות. למקרה שאתם שוקלים לעבור מדינה ,אגב, כדאי לעבור כמובן שאלו שנמצאות בתחתית הרשימה, כלוקסמבורג או גרמניה.
 
מקסיקו: 2246 שעות שנתיות
 
אם חשבתם שאצלנו המצב רע, במקסיקו הוא הרבה יותר גרוע. על פי חוק, במדינה החמימה, עליה טראמפ לא מפסיק לרדת, ממוצע שעות העבודה המקסימלי המותר בחוק הוא 48 שעות בשבוע. כל זה מסתכם ב-2246 שעות, כביכול, אך בפועל המספר עלול להיות גבוה יותר. למרות המספר הקבוע בחוק, חוקי העבודה במדינה רופפים והעובדים לרוב מועסקים בתנאי העסקה רעועים בידי המעסיקים שלהם. רבים נכנעים לתכתיבים הדרקוניים הללו בשל חשש כבד שיאבדו את מקום עבודתם, וכך קורה למשל שבמגזר הפרטי יש מי שעובדים שעות נוספות ולא מקבלים על כך תשלום. אי לכך, רבים חוצים את טווח ה-48 שעות השבועיות הללו, ועובדים אפילו יותר. 
 
worldatlas ,באופן מפתיע ישראל לא נמצאת בראש הרשימה, אך לא רחוקה משם
worldatlas ,באופן מפתיע ישראל לא נמצאת בראש הרשימה, אך לא רחוקה משם

דרום קוריאה: 2113 שעות שנתיות
 
נכון לעכשיו, יש ניסיון ממשלתי לקצר את טווח שעות העבודה המקסימלי, ולהגדיל את מספר שעות המנוחה. נכון לעכשיו מדובר ב-40 שעות שבועיות, המתפרסות על גבי חמישה ימים בשבוע. בנוסף לכך, המדינה אוסרת על חברות להעסיק עובדים מעל 12 שעות נוספות במהלך השבוע, ו-16 שעות במהלך סוף השבוע. אבל, למרות כל החוקים הללו, בשנת 2013 המספר חצה את מה שהותר בחוק ונמדד ב-2163 שעות בשנה.
 
יוון: 2042 שעות שנתיות
 
על פי ארגון ה-OECD, בשנת 2015 מספר שעות העבודה השבועי ביוון עמד על 42 שעות. כמובן זה נתון שיכול להיות שהשתנה עקב המשבר החריף והטלטלה שעברה המדינה לאחרונה. המצב הכלכלי הרעוע ביוון גרם לעלייה ניכרת בשעות העבודה השבועיות, בעיקר בשל בדרישה לשעות נוספות. אומנם יש במדינה 12 חגים לאומיים שעוזרים קצת לספוג את המכה הקשה, אך עדיין המדינה הממוקמת במקום השלישי ברשימה.
 
worldatlas .בספרד אולי מקפידים על סיאסטה, אך הם עדיין עובדים די הרבה
worldatlas .בספרד אולי מקפידים על סיאסטה, אך הם עדיין עובדים די הרבה


צ'ילה 1988
 
חוקי העבודה בצ'ילה קובעים כי מותר להעסיק עובדים עד 45 שעות בשבוע, אשר מתפרסות על גבי שישה ימי עבודה. כמו כן, מותר להעסיק עובד עד 10 שעות ביום (עד 8 שעות רגילות ועד 2 שעות נוספות). מעסיקים שנתפסים מאלצים את עובדיהם לעבוד מעבר למותר, עלולים לקבל קנסות גבוהים. יחד עם זאת החוק אינו חל על מטפלים פרטיים ועוזרי בית.
 


worldatlas ,למרות שלוקסמבורג היא מדינה עשירה ומלכותית, עדיין עובדים שם. לפעמים
worldatlas ,למרות שלוקסמבורג היא מדינה עשירה ומלכותית, עדיין עובדים שם. לפעמים



ישראל
 
אומנם אנו רק במקום ה-9, אך זה עדיין די גבוה ברשימה. בישראל עובדים כ-40.5 שעות שבועיות, 5 ימים בשבוע, ובשנה כ-1858 שעות, ואנחנו עוד מעזים לקרוא לעצמינו מדינת עולם ראשון. מנתוני ארגון ה-OECD נראה שיש ירידה קלה במספר שעות העבודה הממוצעות, אך כשהנתונים נמדדים לפי עיר, מתקבלת תמונה שונה שחשוב לקחת לתשומת ליבנו. 

על פי ארגון ה-UBS, אם בודקים שעות עבודה לפי ערים מרכזיות התמונה משתנה בצורה דרמטית. כך יוצא, לפי בדיקה כזו שבתל אביב עובדים בשנה כ-2038 שעות, מה שממקם אותנו במקום הרביעי בין הערים שעובדים בהן הכי הרבה שעות בשנה. המסקנה היא ככל הנראה שבישראל עובדים הרבה, מכל כיוון שלא מסכלים על זה, אך בדיקות שונות ממקמות אותנו במקום מעט יותר גבוה או מעט יותר נמוך.