"הרבה יותר קל להתמודד עם האתגרים כששני הצדדים מתמודדים עם אותו קושי", כך מספרת שירה מלכה, בעלת לקות שמיעה המנהלת זוגיות עם תומר סימן טוב, גם הוא בעל לקות שמיעה, לכבוד יום מודעות השמיעה הארצי המצוין היום.



מלכה וסימן טוב, 23, הכירו כבר בגיל שנתיים בעת ששהו בגן של עמותת בית מיחא, המטפלת בילדים ופעוטות בעלי לקויות שמיעה. סימן טוב טוען שיש לו זיכרונות מעורפלים מאותה התקופה אך ברגע שהכירו, בפעם השנייה בגיל 15 בעת שהלכו לעמותת "שמע" לחינוך ושיקום תלמידים לקויי שמיעה, הוריהם זכרו שהם היו יחד בגן. במשך כמה חודשים הם יצאו, אך כנראה לא היו מספיק בשלים ושש שנים לאחר מכן, בשנת 2015 נפגשו שוב ומאז אי אפשר להפריד ביניהם.



"לא רואים קושי, למדנו להסתדר"



מלכה מתגוררת ברמת השרון ועובדת כסייעת במעון היום של בית מיחא, שבו הכירה את סימן טוב לראשונה ובמקביל היא סטודנטית שנה ראשונה במכללה האקדמית רופין, בתוכנית מיוחדת לליקויי למידה שנקראת "מרופין לקריירה": "כרגע אני נמצאת בשנה א' שכוללת מכינה ותהליך הכוון תעסוקתי ובשנה הבאה אמשיך כנראה ללימודי ההדרכה והסיוע עבור אנשים בעלי מוגבלויות שונות".



"תומר היה איתי בכל התהליך של הניתוח של החלפת שתל השבלול ויש בינינו אהבה גדולה", מסבירה מלכה. "יש לנו חברים שומעים וגם כבדי שמיעה, זה לא מונע מאיתנו לעשות דבר, הכל הרבה בזכות ההורים שלנו, בית מיחא ומסגרות נוספות שתמכו בנו. אנחנו גאים בזה ששירתנו בשירות לאומי ובצבא ומתקדמים בכיוונים שונים שמעניינים אותנו".



סימן טוב מתגורר ביבנה והשתחרר לפני כמה חודשים מהצבא, שם שירת ביחידת ממר"ם. "אני מתכנן ללמוד מדעי המחשב וכרגע עובד כעצמאי בחברה שמספקת מכשירי שמיעה. אנחנו לא רואים קושי בלקות השמיעה. נולדנו ככה ולמדנו להסתדר".