במשמר כבוד של חיילי וחיילות צה"ל התקבל הבוקר (שלישי) ראש המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, ג'וזף דנפורד, במטה הכללי של צה"ל. בטקס שהתקיים בבסיס הקריה בתל אביב, קיבלו את פניו של הגנרל דנפורד, הרמטכ"ל, גדי איזנקוט ואלופי המטה הכללי של צה"ל. לאחר השמעת ההמנונים, סקר דנפורד את משמר הכבוד ולחץ את ידי בכירי צה"ל. בנוסף, העניק איזנקוט לעמיתו תעודת הוקרה לציון הידידות ושיתוף הפעולה ההדוק לאורך שנים בין צה"ל לצבא האמריקאי.



הרמטכ"ל איזנקוט והגנרל דנפורד בטקס שנערך בקריה, צילום: אבשלום ששוני



דנפורד, שהגיע לארץ אתמול בליווי רעייתו, ייפגש במהלך שהותו עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון, אביגדור ליברמן ומפקדים בכירים נוספים בצה"ל על מנת לדון בשיתוף הפעולה בין הצבאות ובאתגרים הביטחוניים המשותפים.




לקראת ביקור טראמפ



ביקורו של דנפורד גם אמור להוות חלק מההכנות לקראת ביקורו בעוד כשבועיים בארץ של טראמפ. יהיה זה מסעו הראשון של טראמפ כנשיא שיגיע מסעודיה לביקור שיימשך כיומיים במהלכו יבקר גם ברשות הפלסטינית. מישראל ימשיך טראמפ לוותיקן ברומא. ההכנות לקראת ביקורו של הנשיא טראמפ נכנסו להילוך גבוה, כאשר לפמלייתו יתלוו כאלף מלווים וחברי משלחת וביקורו מעורר עניין רב.



הטקס לכבודו של גנרל דנפורד, צילום: אבשלום ששוני



מלון "המלך דוד" יארח את הפמליה הקרובה של הנשיא, ביניהם: איוונקה טראמפ בתו של הנשיא ובעלה היהודי ג'ארד קושנר, מזכיר ההגנה של ארה"ב ג'יימס מאטיס ומזכיר המדינה של ארה"ב רקס טילרסון. בנוסף, רשת מלונות דן תציב לרשות הפמלייה האמריקאית שתלווה את נשיא ארה"ב את כל חדרי מלון דן פנורמה ירושלים ודן בוטיק הסמוכים למלון "המלך דוד".



כזכור, בתום הפגישה שקיים בשבוע שעבר הנשיא טראמפ עם יושב ראש הרשות פלסטינית, אבו מאזן, הנשיא האמריקאי נשמע אופטימי במיוחד לגבי מו"מ עתידי בין ישראל לרשות הפלסטינית: "אנחנו הולכים להתחיל תהליך. דיברתי עם ראש הממשלה נתניהו ומנהיגים ישראלים גדולים אחרים. נוביל לשלום". עוד אמר הנשיא, כי תמיד שמע שזאת העסקה הכי קשה. "בואו נראה אם אפשר להעמיד אותם על טעותם", ציין טראמפ.



כמו כן, השליח הנשיאותי ג'ייסון גרינבלט, ששוחח עם נציגים משני הצדדים, הגיע למסקנה שאם יידרש נתניהו לקבל החלטות קשות ולשתף פעולה עם הנשיא ב"דיל האולטימטיבי" שהוא שואף להביא לצדדים במזרח התיכון, הוא יוכל להרחיב את הממשלה ולממש את תוכנית המגירה הישנה שעליה דן בשנה האחרונה עם יצחק הרצוג.