במוקד אירועי 50 שנה לשחרורה ואיחודה של ירושלים, יעמוד מופע אורקולי גרנדיוזי, באורך של כ-250 מטר מעל לחומות העיר העתיקה. המופע הענק, שכ-20 אלף בני אדם צפויים לחזות בו והכניסה אליו תהיה חופשית, יתקיים מול חומות העיר העתיקה בירושלים ב-21 בחודש, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התרבות והספורט מירי רגב, השר לענייני ירושלים ומורשת זאב אלקין וראש העיר ירושלים ניר ברקת. האירוע מופק על ידי מרכז ההסברה שבמשרד התרבות והספורט, בשיתוף החברה העירונית "אריאל".



מארגני האירוע ציינו שטרם נראה אירוע כזה במקום פתוח בירושלים והוא יכלול מיצג אומנותי ראשון מסוגו שייערך על חומות העיר העתיקה. המיצג יביא את סיפורה של ירושלים, החל מתקופת המקורות דרך הקרבות וסיפורי הגבורה ועד לימינו. המיצג יהיה כאמור באמצעות מופע אורקולי שיוקרן על חומות העיר העתיקה באורך של 250 מטר. כמאה רחפנים יטוסו בשמי ירושלים וייצרו את המיצג.



באירוע גם יופיעו אמנים ידועים, בהם שרית חדד, אביתר בנאי, שולי נתן, אברהם טל, עידן עמדי, בן סנוף ועמיר בניון - שיבצעו עיבודים חדשים לכמה מהשירים הידועים שנכתבו לאורך השנים על ירושלים.



"אין עוד עם בעולם שיש לו זיקה כל כך עמוקה וארוכת שנים לעיר הבירה שלו כמו שיש לעם היהודי על ירושלים. מעולם לא הייתה ירושלים כל כך בנויה, משגשגת, פורחת כמו שהיא היום ומעולם לא היה מיצג מולטימדיה מרהיב כזה על חומות העיר", ציינה רגב המכהנת כיו"ר ועדת הטקסים והסמלים, המארגנת את האירועים.