קרקסי חיות הם דבר אכזרי שצריך להיעלם מהעולם, ובהרבה מדינות מתקדמות כבר הבינו זאת. אך ישנן מדינות שעדיין ממשיכות באקט האכזרי והמיושן, ורובן אף מוגדרות מודרניות. בעלי החיים בקרקסים הללו עוברים לרוב מסכת של התעללויות, שנגמרות בנזק פיזי ונפשי, וכן במוות, שלא לדבר על חיים שלמים בשבי.

אי לכך, אין זה מפתיע שבעלי החיים, שמקומם לא בקרקס אלא בטבע, ינסו להיחלץ מן המקום שעבורם הוא בגדר שבי. כך קרה לאחרונה בצרפת, כאשר אריה מסכן החליט שהוא לא יכול יותר וביצע אקט נקמה כואב. וידאו שתיעד את האירוע הועלה בידי אחד מבאי הקרקס לפייסבוק, ומאז הפך ויראלי ונצפה מספר רב של פעמים. 

בסרטון נראה האריה המסכן קופץ על המאמן שלו, תוקף וגורר אותו, בתוך כלוב גדול, במהלך הופעה בקרקס באפלו בעיר דאולס, בצפון צרפת. ברקע נשמעים אנשים, מבוגרים וילדים צורחים, בעוד ההורים ממהרים להוציא את הילדים משם. לבסוף אחד מחברי הקרס מגיע לעזרתו של המאמן ומרסס את האריה האומלל עם מטף כיבוי אש. 


לאחר מכן האריה נראה נסוג, והמאמן נעמד על רגליו ונמלט מהזירה כשהוא אוחז בגרונו. על פי הדיווחים של העיתון הצרפתי lavoixdunord, המאמן נפצע קשה והובהל לבית חולים במסוק. הוא נפגע בגרונו וברגליו ונזקק לניתוח.
למרבה הצער, דיווחים על גורלו של האריה אינם משמחים ולפיהם הוא יורדם או יועבר לגן חיות, או שימשיך להופיע בקרקס. 
 



באופן לא מפתיע, אנשים רבים מרחבי העולם שצפו בווידאו מיהרו לגנות את הקרקס ולהביע רחמים על האריה. הרוב המוחץ של המגיבים טענו כי צריך לאסור על קרקסי חיות ושהם מקווים שהקרקס המדובר ייסגר לאלתר. אחרים תהו מי לעזאזל לוקח ילדים לקרקס של חיות, לצפות בהן סובלות.