משפחות שלושת הנערים שטבעו למוות בכנרת בחול המועד פסח מגבשות תביעות ענק נגד גורמי ההצלה שלטענתם לא פעלו כראוי בזמן האירועים, כך פורסם הערב (שלישי) בחדשות 2. על פי הפרסום, משפחותיהם של איתמר אוחנה, לירון כראדי ונחמן איטח ז"ל מתכוונות לתבוע מיליונים מרשות הכנרת, המועצה האזורית גולן, משרד הפנים ושאר הגופים האחראיים בחוף חלוקים-לבנון.



לטענת המשפחות, ברצועת החוף פעלו עמדות הצלה מועטות וללא ציוד מתאים. בין היתר, טוענות המשפחות כי מערכת הכריזה אינה מתגברת על המוזיקה החזקה שנשמעת בחוף. עוד הן טוענות כי לא הייתה היערכות ראויה למזג האוויר שהצביע מוקדם לאירועים כי הכניסה למים מסוכנת וכי צפויות רוחות חזקות. לפי הפרסום, המשפחות צפויות להגיש את התביעות בתום 30 ימי האבל. "מה שהתרחש בכינרת באותם ימים זאת רשלנות מוחלטת של הרשויות האחראיות על החופים", כך לטענת עורכי דינה של משפחת אוחנה.



כזכור, בחול המועד פסח אירעו שלושה מקרי טביעה של צעירים בחוף לבנון שבכנרת. במקרה הראשון נכנס למים זוג בשנות ה-20 לחייו על מזרן ים ונסחף לעומק של כקילומטר. אזרחים רכובים על אופנוע ים הבחינו בהתרחשות וחילצו את הבחורה שדיווחה כי בן זוגה נותר במים.



במהלך החיפוש אחר הנעדר הם הבחינו במקרה טביעה נוסף, כששני גברים ששטו גם הם על גבי מזרן באזור שבו אין מציל, נסחפו לעומק הכינרת. בסופו של דבר, הצליחו צוותי ההצלה להציל אחד מהם. לפנות ערב באותו יום דווח על נעדר שלישי באגם, שגם נסחף לעומק הכנרת כשהוא על מזרן ים. באותו יום נשבו רוחות מזרחיות ערות ונרשמו כ-80 מקרי היסחפות של צעירים על מזרני ים לתוך עומק האגם.