קיבל את הבשורה בהומור: רשת CNN דיווחה הבוקר (רביעי) כי ראש ה-FBI המודח, ג'יימס קומי, לא התרגש יתר על המידה לאחר שלמד על פיטוריו דרך התקשורת. על פי מקורות בארגון הביון, קומי, ששהה באותה עת באירוע של סוכנות הביון בלוס אנג'לס למד על פיטוריו מצפייה בחדשות. לאחר שקיבל את הבשורה שאיבד את עבודתו התלוצץ קומי במטרה להפיג את האווירה המתוחה ולאחר מכן התקשר למשרדו כדי לקבל אישור לדבר.



בבית הלבן לעומת זאת טוענים כי קומי היה אמור לקבל את ההודעה וכי קיית' שילר, עוזרתו האישית של נשיא ארצות הברית, העבירה את מכתב הפיטורין למטה ה-FBI באופן אישי.



במכתב הפיטורין טראמפ כתב שקומי "לא יכול להוביל את הבולשת הפדרלית בצורה טובה", והוסיף כי "ה-FBI הוא אחד הארגונים המוערכים ביותר במדינה וזה מסמן התחלה חדשה ביחסים בין הארגון לבית הלבן".



מכתב הפיטורין של ג''יימס קומי ראש ה-FBI. צילום: AFP
מכתב הפיטורין של ג''יימס קומי ראש ה-FBI. צילום: AFP





ההודעה הפתיעה לא רק את קומי



קומי, שמונה לתפקיד על ידי הנשיא הקודם ברק אובמה השפיע, לכאורה, באופן ניכר על בחירתו של טראמפ כאשר פרסם את דבר חקירתה של יריבתו הילרי קלינטון כ-10 ימים לפני הבחירות וקיבל שבחים רבים מטראמפ על כך. עם זאת, בימים האחרונים הטון השתנה באופן חריג.



בשבוע שעבר טען הנשיא כי "קומי הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לקלינטון", בנוסף לכך כתב טראמפ כי "קומי נתן לה יד חופשיה לעשות דברים רעים רבים", כי "עלילת טראמפ/רוסיה המזוייפת היא תירוץ בידי הדמוקרטים להפסד בבחירות", ותהה כשהוא מתייחס לעצמו בגוף שלישי, "אולי טראמפ ניהל קמפיין מדהים?".



כזכור, 10 ימים לפני קיום הבחירות, בעוד קלינטון מובילה בבטחה בסקרים וטראמפ לא מצליח להתאושש מחשיפת הסרטון בו הוא אומר כי בגלל מעמדו ככוכב הוא יכול לשלוח ידיו אל עבר נשים ללא השלכות, פרסם ראש ה-FBI כי נפתחה חקירה בנוגע לפרשת האי מיילים של קלינטון לאחר שנמצאו מיילים שלה במחשבו של סנטור לשעבר מטעם המפלגה הדמוקרטית אנתוני וינר במסגרת חקירה נפרדת העוסקת בחשד שהסנטור שלח תמונות בעלות אופי מיני לקטינות.



אמנם ימים ספורים לאחר מכן הודיע קומי כי הוא סוגר את החקירה נגד קלינטון וכי לא היו ממצאים נגדה, אך ההשפעה בסקרים ניכרה. קומי ניצב תחת ביקורת קשה ואף לגלוג כאשר מאוחר יותר, כאשר נשאל בנוגע לקשרי טראמפ ורוסיה טען כי אינו מתייחס לחקירות פתוחות.