אנו אומנם חושבים שאנו חיים בעולם מודרני, אך מבט חטוף על חוקי השימוש העולמיים בסמים קלים  יראו לכם תמונה אחרת, עגומה יותר. על פי מחקרים רבים שנעשו בנושא, אלכוהול וסיגריות נמצאו כמסוכנים וממכרים הרבה יותר מגראס וחשיש, אבל במידה ותיתפסו עם האחרונים אתם עלולים להיות בצרות צרורות. איש אחד מבריטניה גילה זאת בדרך הקשה, והוא קיבל על מעשיו עונש חמור מאוד שלא תואם את חומרת העבירה.

מוחמד סידיק, 31, עשה רק טעות אחת בחייו, ככל הידוע לנו  - הוא נסע לאט מידי, ועשה זאת בטווח ראיה של שוטרים. כאשר הוא נהג לתומו במכונית הסיאט ליאון שלו, בפרבר לינדלי, במערב יורקשייר, אנגליה, שוטרים שהיו באזור הרגישו שמשהו אינו כשורה, משום מה. על פי התקשורת הבריטית,  השוטרים עצרו את סידיק לבדיקה, וכאשר תשאלו אותו הבחינו מיד בריח חזק של קנאביס. הוא נעצר לאחר שנכשל בבדיקת הסמים שערכו לו במקום, ונלקח לתחנת המשטרה הקרובה.



לאחר שנעצר עבר בדיקת דם, בה נמצא שבדמו של סידיק נמצאה כמות שהיא פי שלושה מהמותר לשימוש בסם תחת נהיגה בבריטניה. מיקרוגרמים .



via GIPHY

הנהג הסטלן הועמד לדין  בבית המשפט בקירקליס ( שנמצאת גם היא במערב יורקשייר), שם הודה כי הוא מעשנן קנאביס מידי יום, ושהוא עישן ג'וינט כמה שעות לפני הנהיגה. "הרכב פנה לכביש והוא ביצע פניות בצורה מאוד איטית, ועבר על פני רכבים חונים במרחק רב מהנדרש", אמר התובע אנדי וילס במהלך הדיון. "בגלל דרך הנהיגה המוזרה הם החליטו לעצור את הרכב". אחד השופטים, פול בלנשרד הראה סלחנות רבה יחסית לסידיק, ואמר שמדובר בעבירה לא חמורה שכן סידיק לא נהג ללא רישיון ולא נהג בצורה מסוכנת. הוא הוסיף ש"קנאביס הוא חומר מרגיע ונראה שהוא נהג בזהירות רבה. הוא לא היווה סכנה לנהגים אחרים, אך הוא בהחלט היה תחת השפעה".
לצערו של הסטלן החביב, למרות גילוי הסלחנות כלפיו, השופטים קבעו כי יש להעניש את סידיק בחומרה, ואסרו עליו לנהוג במשך שנה. בנוסף יהיה עליו לשלם קנס של כ-155 דולרים, וגם 150 דולרים על הוצאות משפט.

via GIPHY

המסקנה מכל הסיפור היא, שאם מעשנים כדאי לוודא שאין בסביבה גורמים שמתנגדים לכך, בעיקר כאלו שלובשים מדים. או לחלופין, אולי כדאי לנסות להציע להם שאכטה, מי יודע אולי זה ירגיע אותם והם יוותרו וייתנו לכם ללכת לביתכם. מה שלא תעשו, אל תיסעו לאט מידי.