בשירות בתי הסוהר (שב"ס) נענו בחיוב לפניית הצלב האדום ואישרו בקשתם לערוך בדיקה בהתייחס לתנאי כליאתו של רב המחבלים, האסיר מרואן ברגותי. בימים הקרובים תתואם הפגישה מול נציגי הארגון לפיה יגיעו נציגיו לכלא קישון, שם שוהה ברגותי בתא 201, וזאת כדי לבחון את תנאי כליאתו. בשב"ס אישרו את הפרטים והבהירו: "לא הייתה כל סיבה להתנגד לבקשה כשמדובר בבדיקת נציגי הצלב האדום לגבי תנאי הכליאה".



כזכור, ברגותי - שנשפט לחמישה מאסרי עולם מצטברים ו-40 שנות מאסר נוספים על ארגון פיגועים במהלך האינתיפדה השנייה, הוביל לפני כשלושה שבועות שביתת רעב של אלפי אסירים ביטחוניים, לטענתו בדרישה לשיפור תנאי הכליאה של האסירים והרחבת זכויות הביקורים. עם זאת בישראל טוענים כי מטרת שביתת הרעב היא לחזק את מעמדו הפוליטי של ברגותי ברשות הפלסטיני כחלק ממלחמת הירושה המתנהלת ליום שאחרי עזיבת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. כמו כן, במהלך השביתה צילמו רשויות הכלא את ברגותי אוכל עוגיות וחטיף טורטית



ברגותי אוכל במהלך שביתת הרעב. צילום מסך
ברגותי אוכל במהלך שביתת הרעב. צילום מסך



בתחילת הדרך עמד מספרם של האסירים הביטחוניים השובתים רעב על למעלה מ-1100 אסירים, בשיאה הגיע מספרם ל-1314 ועתה עומד מספרם על 894 אסירים. ראש האגף האסירים בשב"ס, אשר ועקנין, אמר "בהובלת השר לביטחון פנים נוידו יותר מ-350 אסירים ביטחוניים ומדובר באחת הסנקציות שהכי מפריעות לאסיר".



"עשינו מאמץ רציני לחסום את השימוש הסלולרי, הגברנו את החיפושים בתאים של האסירים. חשוב לציין כי מראשית השביתה הצלחנו לתפוס הסלקות של מלח וסיגריות. על זה אט אט הצלחנו להתגבר. אנחנו ערוכים לתת מענה רפואי בשיתוף ובהובלת השר, בשיתוף עם משרד הבריאות והצבא, וכבר היום נפתחו שלושה מרכזי בריאות והוצבו שתי ניידות נת"ן. האחת במחנה נתן והשני בכלא נפחא".