במשטרה ממתינים לחוות דעתה של הפרקליטות שתקבע האם הסרטונים והצילומים שתיעדו חשד להתעללות בקשישה בת 91 השוהה בבית אבות סיעודי בקריית ים - יוכלו לשמש כראיה נגד החשודות. זאת מפני שהמצלמה הנסתרת הותקנה שלא באישור הנהלת בית האבות ומהווה לכאורה האזנת סתר, כך עולה ממידע שהגיע היום (רביעי) לידי מעריב אונליין. המצלמה שהותקנה בחדר של הקשישה הוצבה על ידי משפחתה, ללא ידיעתו של המוסד.



עוד נודע כי במשטרה נערכים לקראת ביצוע מעצרים נוספים וכן לגביית עדויות מעובדים נוספים בבית האבות שבו התרחשה פרשת ההתעללות.



בניגוד לעמדת המשטרה הפך בית המשפט המחוזי בחיפה את החלטת בית משפט השלום שהורה היום בשעות הבוקר להאריך את מעצרן של ארבע מעובדות בית האבות בקריית ים שנחשדות בהתעללות לכאורה בקשישה ר'.



בית המשפט המחוזי שקיבל את ערעורן של האחות ושלוש המטפלות קבע בהחלטתו כי מהמסמכים שהובאו בפניו וחומר הראיות שבתיק החקירה עד כה לא עולה חשד למסוכנות או לשיבוש חקירה מצד החשודות והורה על שחרורן ממעצר. במשטרה נאלצו להשלים עם ההחלטה חרף העובדה כי היא אינה מקובלת על החוקרים הסבורים שהחשודות יכולות לכאורה לעבוד במקום סיעודי אחר. קודם לערעור זומן הצוות הניהולי של בית האבות "נאות ים", מנהלת בית האבות והאחות הראשית במקום, לשימוע במשרד הבריאות.



השפלה לעיני המצלמות



בצילומים, שכאמור נבחנים על ידי הפרקליטות, נראות החשודות כשהן פונות בגסות אל הקשישה, משפילות אותה בהתבטאויות בעלות אופי מיני חרף גילה ובאחד המקרים מנתקת אחת האחיות את החשמל מלחצן המצוקה שלה ובכך מונעת ממנה אפשרות להזעיק עזרה במקרה הצורך.



יודגש כי בעלי בית האבות הוא בעליו של בית האבות בחיפה שבו נחשפה בפברואר האחרון פרשת התעללות חמורה עוד יותר ובימים הקרובים הוא יזומן למסור עדות במשטרה ולספר על המתרחש במוסדות שבבעלותו.



תיעוד עובד בית האבות בחיפה מכה קשיש. צילום מסך, חדשות 2
תיעוד עובד בית האבות בחיפה מכה קשיש. צילום מסך, חדשות 2