הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את חוק הלאום המבקש לקבע את מעמדה של ישראל כמדינתו של העם היהודי, המגישה לוסי אהריש התייחסה לזה בתוכניתה 'שיחת היום'. "מגילת העצמאות נפתחת במילים 'במדינת ישראל קם העם היהודי' ולעם היהודי ישנה היסטוריה ועל העבר ההיסטורי אין להתווכח. אין להתווכח על כך שהיהדות היא הדת הראשונה מבין שלוש הדתות. אין להתווכח על כך שהעם היהודי חי בגולה במשך שנים רבות ועודנו חי. אין להתווכח כי העם היהודי עבר תלאות, רדיפות, פוגרומים ואין להתווכח כי עד לא לפני הרבה שנים העם היהודי כמעט הוכחד לחלוטין בידי חלאות אדם. על כך אין ויכוח", פתחה.



"עשרים פעמים מוזכרת המילה 'יהודי' במגילת העצמאות והמילה 'דמוקרטיה' לא הוזכרה בכלל. האל אמר למשה רבנו לאהוב את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים, העם היהודי יודע מה זה מחשכים, היהודי יודע מה זה למלמל את שפת אמו בלבו ובשקט חרישי. העם היהודי יודע יותר טוב מכולם מה זה להיות גר, מה זה להיות גוי, מה זה להיות אזרח מסוג ב'", הוסיפה.






"ומה אתם עושים כעת? אתם צריכים להזכיר לי שזאת מדינת העם היהודי? להזכיר לי או להזכיר לעצמכם כי שכחתם את היסוד? אני לא שכחתי. אני זוכרת כל יום שזו מדינתו של העם היהודי ואין לי שום בעיה עם זה. אבל תנו לי להזכיר לכם מחוקקים לא יקרים את מה שאתם שכחתם. זאת המדינה שנתנה לי תעודת זהות, זאת המדינה שקמה כאן והבינה כי גם אני הייתי כאן", המשיכה.



"וזאת המדינה שקיבעה את מעמדי כשווה בת שווים. חובתי לכבד את המדינה, את עקרונותיה ואת הנרטיב שלה אבל זכותי להילחם על המוסר ועל הערכים שלה שאתם זרקתם ולהזכיר לכם שאני כאן ואני לא הולכת לשום מקום", חתמה.