בימים האחרונים החלו פעילים פרו-פלסטינים בארצות שונות באירופה, המשתתפים בתנועת הBDS- לנהל מסע בקריאה לתת "אפס נקודות לשיר של האפרטהייד הישראלי באירוויזיון". הפעילים, בין השאר בבריטניה, אירלנד, הולנד, ספרד וארצות סקנדינביה - קוראים לאזרחים בארצותיהם להשתתף באופן פעיל בהצבעה בתחרות האירוויזיון, לדרג את יתר השירים לפי טעמם האישי אך להקפיד לתת "אפס נקודות" לשיר הישראלי.

"אפילו אם יגיע מישראל שיר יפהפה, אל תתפתו לתת לו אפילו נקודה אחת. היופי הזה נועד להסתיר כיעור מתועב, את הכיעור של האפרטהייד הישראלי אשר מדכא ורומס את הפלסטינים", נאמר בדף מיוחד שנפתח בפייסבוק לצורך המסע הזה, ובו מופיעה תמונה של במת תחרות האירוויזיון כאשר מאחוריה עומד חייל ישראלי היורה במפגין פלסטיני.

עוד נאמר, כי "באמצעות ההצבעה באירוויזיון, האירופאים צריכים לתת לאפרטהייד הישראלי סטירת לחי מצלצלת ולהעביר מסר ברור שאנחנו לא רוצים את האפרטהייד הנבזה הזה בתחרות שלנו. ישראל היא לא מדינה אירופאית ובכל זאת כבר הרבה שנים היא משתתפת בתחרות האירוויזיון, בעוד שאת הפלסטינים ויתר הערבים לא מזמינים להשתתף, זאת גזענות".  

כמו כן, טוענים פעילי הBDS- האירופאים כי הזמר אימרי זיו שמייצג את ישראל בתחרות השנה, החל את דרכו בלהקה צבאית של צה"ל, וכך גם חובי סטאר שהופיע מטעם ישראל בשנה שעברה ועוד זמרים ישראלים שהופיעו בעבר באירוויזיון. "ישראל שולחת לאירוויזיון זמרים אשר מבדרים את חיילי צבא הכיבוש הישראלי", נטען. "אלה זמרים אשר מבדרים ומעלים את המורל לחיילים אשר תפקידם לדכא פלסטינים ולהרוג פלסטינים ולגזול מהפלסטינים אדמה ולהקים עליה התנחלויות. אנחנו לא רוצים לראות את הזמרים המתועבים האלה על המסכים אצלנו באירופה!". 

בימים האחרונים הצטרפו אל המסע הזה גם פעילים בצרפת אשר עד השבוע היו עסוקים בבחירות שם. כמו כן, הצטרפו פעילים מדרום אפריקה אשר רואים במדינת ישראל כ"ממשיכה של האפרטהייד שהיה בדרום אפריקה עד 1994", ואשר מפעילים את קשריהם באירופה לטובת המסע הזה.

 

לדברי הפעילים האירופאים, יש גם קבוצה של אזרחים ישראלים התומכים בפעולתם נגד השיר הישראלי באירוויזיון, אך הם מעדיפים שלא לחשוף את זהותם.