יש סימנים של התחלת משא ומתן על סיום שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים, כך אמר היום (שישי) אמר השר הפלסטיני לענייני אסירים, עיסא קראקע. לדבריו, ייתכן שהמגעים יחלו אפילו כבר בשעות הקרובות. על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", קראקע אמר כי על הסיכום בין ראשי האסירים לבין שב"ס, הוצא כי מנהיגי השביתה יציגו את דרישותיהם  עוד היום. 

"אנחנו לא יודעים אם שב"ס יהיה רציני בשיחות, אבל נראה שהלחץ הבינלאומי, עוצמת השביתה והיקפה, וכן מצבם הבריאותי של האסירים והעברת חלק מהם לבתי חולים, השתלם", אמר השר. 
לדברי קראקע, 1,300 אסירים לוקחים חלק בשביתה, שהחלה לפני 26 יום עם 1,500 שובתי רעב. הוא מסביר את הירידה בכך שיש קבוצות שהסכימו לשבות רק לתקופה מסוימת והוחלפו ע"י קבוצות אחרות. 

השר הפלסטיני התייחס למצבם הבריאותי של האסירים ואמר כי חלק מהם מקיאים דם, מתקשים ללכת בגלל הסחרחורות וחולשת גופם ולחלק מהם יש בעיות בכליות במעיים. 

במהלך השביתה חשבו בשירות בתי הסוהר איך ניתן להזין בכפייה את האסירים , אם יהיה בכך צורך. לאור התנגדות ההסתדרות הרפואית לאפשר לרופאים ישראלים לבצע את ההליך, נשקלה האפשרות להביא רופאים מחו"ל, רעיון שבהסתדרות הרפואית דחו בשאט נפש וכינו אותו "הזוי ולא ישים".

שלשום נודע כי בשירות בתי הסוהר (שב"ס) נענו בחיוב לפניית הצלב האדום ואישרו בקשתם לערוך בדיקה בהתייחס לתנאי כליאתו של רב המחבלים, האסיר מרואן ברגותי. בימים הקרובים תתואם הפגישה מול נציגי הארגון לפיה יגיעו נציגיו לכלא קישון, שם שוהה ברגותי בתא 201, וזאת כדי לבחון את תנאי כליאתו. בשב"ס אישרו את הפרטים והבהירו: "לא הייתה כל סיבה להתנגד לבקשה כשמדובר בבדיקת נציגי הצלב האדום לגבי תנאי הכליאה".