איכשהו, למרות שאנחנו מדינה יחסית קטנה ולא משמעותית באירוויזיון, נדמה שכמות הסיפורים סביב ישראל בכל הקשור לתחרות, היא פשוט אינסופית. אם מדובר בנפילה של דנה אינטרנשיונל על הבמה, או להקת "פינג פונג" שנופפה עם דגלי סוריה, או אינספור סיפורים הזויים. אבל נדמה שהפעם זה כבר הגיע לשיאים חדשים, שלא בטוח שחשבנו שנוכל להגיע אליהם.



הפעם, כמובן, לא היה מדובר דווקא בזמר אימרי זיו, שהעפיל לגמר וסיים במקום ה-23, אלא דווקא במגיש רשות השידור, עופר נחשון, אשר עושה את התפקיד הזה במשך השנים האחרונות. נחשון ניסה להעביר את המסר על סגירת רשות השידור גם בשידור האירופי, אבל בעולם הבינו דבר אחר לחלוטין ממה שניסה להגיד, וגרם לבלבול אדיר ברחבי מארגני התחרות. 



"במשך 44 שנים ישראל משתתפת בפלטפורמה הזאת שנקראת אירוויזיון. זכינו בעבר שלוש פעמים עם שירים כמו 'הללויה', 'אבניבי' ו'דיווה'. אבל הערב זה הערב האחרון שלנו, בקרוב רשות השידור תסיים את שידוריה. אנחנו מסיימים את השידור הציבורי ואני מקווה שבשנה הבאה התחרות תשודר על ידי רשות השידור שתיפתח בעתיד. בשם כולנו כאן ברשות השידור אני מבקש לומר תודה לך אירופה על כל רגעי הקסם והזמנים הנפלאים, עובדי רשות השידור מודים לאירוויזיון ונפרדים. אני מקווה שניפגש שוב בשנה הבאה".



מיד לאחר ההודעה הזאת, שגרמה להלם אצל חלק מהמשתתפים, החלו אתרים ברחבי העולם לעלות עם כותרות שזועקות "אחרי 44 שנים, ישראל פורשת מהאירוויזיון", נכתב בצהובון "הסאן" הבריטי, ולאחר מכן גם ב"מירור". 




בתחרות עצמה, אימרי זיו, שהוביל שלשום את ישראל לשלב הסופי בתחרות לאחר שעלה מחצי הגמר השני של התחרות יחד עם תשע מדינות נוספות, כששר את שירו "I Feel Alive". הוא זכה במקום ה-23 בתחרות. בנוסף לישראל, עלו בולגריה, בלרוס, קרואטיה, הונגריה, דנמרק, רומניה נורווגיה הולנד ואוסטריה. אגב, במהלך הביצוע של נציגת אוסטרליה, אדם התפרץ לבמה נעמד מולה והוריד את מכנסיו. מאבטח זינק על הבמה והוריד אותו בתוך זמן קצר. 
 
עם סיום תחרות האירוויזיון הסתיימו שידורי הערוץ הראשון לאחר 49 שנה. לציון סיום השידורים, שודרו קליפ פרידה שביצעה מארינה מקסימיליאן ואחריו שודרה שירת התקווה במהדורת מבט האחרונה. תאגיד השידור הציבורי החדש צפוי להתחיל את שידוריו ביום שני הקרוב.