לאחר הסערה שנוצרה בעקבות פגישתו של שר החוץ הגרמני זיגמר גבריאל עם נציגי ארגון "שוברים שתיקה", הממשלה אישרה היום (ראשון) את מינויו של ג'רמי יששכרוף לתפקיד שגריר ישראל בגרמניה, כאשר מינויו צפוי להיכנס לתוקפו במהלך הקיץ. השגריר המיועד הוא אביו של דין יששכרוף, דובר ארגון "שוברים שתיקה". קודם לאישור בממשלה אישרה ועדת שרים מיוחדת לענייני מינויים בשירות המדינה את מינויו של השגריר.



שר התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים יובל שטייניץ המכהן כיו"ר הוועדה, והשר יואב גלנט מ"כולנו" אמרו בדיון כי "אין כל מניעה למינויו של יששכרוף לתפקיד".



נתניהו ושר החוץ הגרמני. עמדו במרכזה של תקרית דיפלומטית בין המדינות. צילום: פלאש 90, Getti Images
נתניהו ושר החוץ הגרמני. עמדו במרכזה של תקרית דיפלומטית בין המדינות. צילום: פלאש 90, Getti Images



כזכור, בסוף החודש שעבר הציב רה"מ נתניהו אולטימטום לגבריאל שבמסגרתו שחייב את האחרון לבחור בין פגישה עם נציגי הארגונים "שוברים שתיקה" ו"בצלם" לבין פגישה עמו. בסופו של דבר, בוטלה פגישתו של ראש הממשלה עם שר החוץ הגרמני לאחר שהשר הבכיר סירב לדרישתו של ראש הממשלה. בראיון ל"בילד" הגרמני, אמר נתניהו כי ניסה לשוחח עם גבריאל ולהסביר לא את עמדתו, אולם השר הגרמני סירב לקבל את השיחה.



לאחר ביטול הפגישה הגיע לארץ הנשיא הגרמני פרנק וולטר שטיינמאייר בתחילת החודש, וסירב להיפגש עם נציגי הארגונים הללו על רקע התקרית הדיפלומטית שאירעה קודם לכן.