לאחר שחרורם של החשודים המרכזיים בפרשת "הנערה מהרצליה" למעצר בית, סיפרה פרקליטתם עו"ד יערה רשף כי "במקרה כזה עוד לא נתקלתי. מידה כזו של אכזריות לא זכורה לי". לטענתה, "מדובר באחד המקרים האכזריים ביותר שקרו כאן בהיסטוריה של מדינת ישראל. בשל כך שחרור החשודים כל כך צורם, כל כך מהדהד וכל כך נוגע בהרבה מאוד אנשים. אם בתיק כזה יוצא דופן ואכזרי הפרקליטות משחררת, לאן הגענו"? בעקבות דבריה ופנייתה של עו"ד רשף, ותוך שיתוף פעולה עם יועצת התקשורת חנה בית הלחמי, יזמה כתבת "מעריב" מיקי לוין, יחד עם חנה בית הלחמי ויועצת התקשורת פליאה קטנר, קמפיין גיוס כספים למען הצעירה שעומדת במרכז הפרשה, תוך גיוס מספר מפורסמים שנרתמו לסייע למענה. תוך יומיים הורם סרטון משותף ללא תקציב, אך מרגש מאד, שיש לקוות שייגע בכל אחד ואחת מאיתנו.  



למעשה, הפרטים על מצבה הקשה של הנערה, שמגיעה ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ביותר וממשפחה קשת יום, הביאו את לוין לפנות לסלבס שיובילו קמפיין גיוס כספים לטובת שיקומה ולמען מימון ליווי פסיכולוגי מקצועי מהמגזר הפרטי ולא מהרווחה. לוין ראתה בזה סוג של מחויבות ופנתה לכל המכרים שלה בתעשייה. ההיענות וההירתמות הפתיעה אותה, מצד גברים ונשים כאחד.

הסרטון "את לא לבד" למען הנערה מהרצליה. צילום: מיקי לוין


רון קופמן תובע צדק למען הנערה. צילום: קובי בן שושן
רון קופמן תובע צדק למען הנערה. צילום: קובי בן שושן



כזכור, מדובר באחד ממקרי האונס הקשים והמזעזעים שדווחו לאחרונה וכמו כל מי שהזדעזע ממנו בחדשות, כך גם לוין נחרדה לשמוע שהחשודים שוחררו לביתם, זאת משום שמצבה הנפשי של הנערה מהרצליה לא אפשר לה להתעמת עם החשודים, שקיבלו כרגע צו הרחקה בלבד.



כמי שבעצמה איבדה אמון ברשויות האכיפה, ויודעת שלעתים ההתמודדות עם הרשויות היא קשה ואכזרית לנפגעות, לוין הבינה מישהו צריך להרים את הכפפה, משהו צריך להשתנות פה, צריך לצאת לרחובות ולזעוק את זעקת הנערה שלא יכולה לדבר. כי היום זאת הנערה המסכנה שבמקרה הסיפור שלה הגיע לתקשורת, אך מחר זו יכולה להיות כל אחת אחרת. 



מיה דגן. "עוטפים אותך באהבה". צילום: קובי בן שושן
מיה דגן. "עוטפים אותך באהבה". צילום: קובי בן שושן



ואמנם, לא בטוח שמדובר בקמפיין שיעשה שינוי אמיתי, אבל הוא ללא ספק יעזור בניסיון לשיקום הנערה ויעלה לסדר היום שיח חשוב שיוביל אולי לשינוי קטן בהחלטות הפרקליטות. יש לקוות שהסרטון המדובר, ומחאת החוטיני וכל השיח מסביב יובילו להגשת כתב אישום של החשודים.



קרן מור. "את לא לבד". צילום: קובי בן שושן
קרן מור. "את לא לבד". צילום: קובי בן שושן


ההיענות וההירתמות מצד אלו הפתיעה במיוחד, גברים ונשים כאחד, מגלית גוטמן שמיד נרתמה להשתתף בקמפיין וביקשה להיעזר בה ככל שניתן, מאורנה בנאי שהמקרה הספציפי הזה עורר בה משהו, וטענה שצריך להוביל פה מהלך רחב יותר, דרך רון קופמן ועברי לידר, אלי פיניש, קרן מור, ואסתי גינזבורג, אוולין הגואל ועוד רבים, ביניהם גם היח"צנית חניתה לב ארי שעזרה בהפקת הצילומים.  
עברי לידר. עוטף באהבה. צילום: קובי בן שושן
עברי לידר. עוטף באהבה. צילום: קובי בן שושן

אז איך אתם יכולים לסייע? אם אתם מעוניינים בייעוץ וסטיילינג של אדל בספלוב, בבגד ים שעיצבה שיר אלמליח, במפגש אישי מאחורי הקלעים עם האומן העל חושי ליאור סושרד, ארבעה כרטיסים למופע של אלי ומריאנו ומפגש אישי איתם רגע לפני המופע, להתלוות ליום מאחורי הקלעים עם גלית גוטמן, או לזכות בבוק צילומי אופנה שתצלם ירדן הראל, עכשיו זה יתאפשר. היכנסו לאתר מימונה ורכשו תשורות הסלבס, הכסף ייתרם לנערה מהרצליה.