אחרי דחיות, מאבקים, הכפשות והפגנות הגיע הרגע הגדול: הבוקר החל יום השידורים הראשון של תאגיד התקשורת כאן. אלא שהקרבות לא תמו: בג"ץ הוציא אתמול צו ביניים המעכב את כניסתו לתוקף של תיקון מס' 8 לחוק השידור הציבורי הקובע כי יהיו למעשה שני תאגידים – אחד לשידורי חדשות ואקטואליה והשני לכל היתר. זאת, עד לדיון שייערך אחר הצהריים בעתירות שהוגשו נגד הפיצול, בהן של ח"כ איתן כבל.

כך או כך, אתמול עסקו באולפני התאגיד בהכנות אחרונות לקראת העלייה לאוויר בכל הפלטפורמות – רדיו, טלוויזיה ודיגיטל. לוח השידורים נקבע רק בימים האחרונים, והצופים, שמספרם העתידי הוא אחד מסימני השאלה הגדולים ביותר, יכולים להתבשר כי מלבד מהדורת חדשות בהגשת רעיית השר לשעבר, גאולה אבן־סער, ישודרו היום תוכנית תחקירים בהפקתו של חיים סלוצקי ובהגשת אסף ליברמן ותוכנית יומית בנושא תרבות בהגשת אסתר רדא ושפרה קורנפלד, שתשודר בשעה 22:30.

בהמשך השבוע תשודר התוכנית "קארפול קריוקי" של ניקי גולדשטיין, המבוססת על פורמט אמריקאי - אמנים מובילים מתארחים באולפן (בתוכנית הראשונה יתארח עידן רייכל). את המהדורה של יום שישי יגישו בתקופה הקרובה תמר אלמוג ויאיר ויינרב, שהגישו את "יומן" בערוץ 1. עם תיקון החוק והקמת תאגיד החדשות החדש פנה המנכ"ל הזמני ברוך שי וביקש מהשניים להמשיך להגיש את מהדורת שישי עד שייקבע מינוי חדש.

בשעה 21:00 תשודר תוכנית בידור מרכזית תחת השם "הדינוזאורים" שאותה יגיש ירון ברובינסקי. החל משעה 22:00 ישודרו שלוש סדרות רכש חדשות המשודרות במקביל בארה"ב - "המקום הטוב", "שיקגו ג'סטיק" ו"חדשות מעולות". פעמיים בשבוע, בימי ראשון וחמישי, ישודר שעשועון חדש לפי פורמט בריטי מצליח, בהנחיית עידו רוזנבלום, שנקרא "המרדף". במוצאי שבת תשודר העונה השנייה של סדרת המופת "העולם המופלא" מבית ה־BBC.

תאגיד "כאן", צילום: יוסי אלוני


אתמול הפיץ התאגיד סרטון של מרוץ שליחים לקראת שידורי ההרצה שיחלו היום בערוצים 11 ו־33 של חטיבת המדיה בערבית. שידורי הטלוויזיה צפויים להיפתח בשעה 17:00 אחר הצהריים באחריות תאגיד החדשות החדש.  בשל העלייה לאוויר בלוח זמנים לחוץ עקב קליטת עובדי רשות השידור ולקראת ביקורו של טראמפ בעוד שבוע, נקבע לשבועיים הקרובים לוח שידורים זמני שיהיה במתכונת מיוחדת. לוח השידורים הקבוע ייקבע בהמשך.

לוח שידורי היום הראשון

לוח השידורים של היום הראשון צפוי להיראות כך: ב־6:00 בבוקר יחלו שידורי תחנות הרדיו של כאן ובשעה 17:00 יחלו שידורי תאגיד החדשות החדש, על פי החוק החדש ובכפוף להחלטת בג"ץ.
17:00 - תוכנית אקטואליה רכה, "5 מקורי", עם ענת קורל ודרור פויר.
18:00 - רצועה כלכלית עם דב גילהר.
19:00 - אקטואליה עם מיכל רבינוביץ' ויועז הנדל.
20:00 - מהדורת חדשות עם גאולה אבן־סער.
21:00 - תוכנית תחקירים, "זמן אמת", בהנחיית אסף ליברמן.
22:00 - "היהודים באים", תוכנית סאטירה בועטת.
22:30 - מועדון תרבות יומית עם שפרה קורנפלד ואסתר רדא.
23:00 – "בורגן", סדרת דרמה פוליטית מסקנדינביה.