העימות בין קוריאה הצפונית לארצות הברית הולך ומחריף, הפעם עם איום ישיר מצדה של פיונגיאנג על חופה המערבי של ארצות הcרית. הבוקר (שני) דיווחה התקשורת המקומית כי הטיל ששוגר אתמול יכול לשאת ראש נפץ גרעיני ואף להגיע עד לשטח ארצות הברית. 



על פי התקשורת המקומית, הטיל הוא מסוג הוואסונג 12 לטווח בינוני עד ארוך. עם הטיל הזה, "שטחה של ארצות הברית ופעילותה באוקיאנוס השקט נמצאים בטווח הפגיעה של הטיל". 
אבל מומחים מטילים ספק בטענות של קוריאה הצפונית, ואומרים כי נראה שעל פי הדיווחים הטיל יכול להגיע עד לבסיס האמריקאי באי גואם, אבל לא עד לחופה המערבי. 

הטיל עף למרחק של 700 ק"מ ואז נפל למים בין יפן לחצי האי הקוריאני. עוד על פי הדיווח הטיל שוגר בזווית חדה והגיע לגובה של 2100 ק"מ, מה שאומר שאם ישוגר בזווית יותר אופקית הוא יוכל להגיע לטווח של 4000 ק"מ. מומחים אמריקאים אמרו כי צבא ארצות הברית גילו את השיגור, אבל אמרו כי על פי הנתונים, הוא לא טיל בליסטי בין יבשתי. 
מועצת הביטחון של האו"ם צפויה להתכנס מחר על מנת לדון בניסוי האחרון, שהבית הלבן אמר עליו שהוא צריך לשמש קריאת השכמה לכל האומות על מנת להטיל סנקציות חריפות יותר על קוריאה הצפונית. 
התקשורת בפיונגיאנג הראתה תמונות של מנהיג המדינה, קים ג'ונג און, כשהוא צוחק ומחבק את מדעני הטילים שלו לאחר השיגור, עליו פיקח באופן אישי. הוא צוטט כאומר ש"לארצו יש את מערכת הנשק המושלמת ביותר בעולם", בה הוא מוכן להשתמש אם יותקף.