נשיא איראן חסן רוחאני, המתמודד על כהונה נוספת, רומז כי אם ינצח בבחירות, בכוונתו לפתוח בדיאלוג ישיר עם הממשל האמריקאי של הנשיא דונלד טראמפ. בנאום שנא אתמול בעיר איספהאן, אמר רוחאני כי הוא מתכנן לשתף פעולה עם הקהילה הבינלאומית על מנת להסיר את הסנקציות שלא קשורות להסכם הגרעין שנחתם ביולי 2015. 



מאז כניסתו של טראמפ לבית הלבן, רמזו בכירים בממשל כי הסרת הסנקציות במסגרת הסכם הגרעין תיבחן מחדש. במכתב ששלח באפריל מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון אל יושב ראש בית הנבחרים במסגרת פיקוח הקונגרס על יישום ההסכם, הוא כתב כי נהשיא טראמפ הורה על הקמת צוות שייבחן האם הסרת הסנקציות על איראן במסגרת הסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 הואילה לאינטרס האמריקאי ולצרכי הביטחון שלה. עם זאת ציין טילרסון במכתבו כי איראן מקיימת את ההתחייבויות שלה במסגרת הסכם הגרעין.



"הנשיא טראמפ הורה להקים ועדת חקירה שתורכב מסוכנויות הממשל השונות ותובל על ידי המועצה לביטחון לאומי במטרה לבחון באופן מרוכז האם הקפאת הסנקציות על איראן במסגרת הסכם הגרעין חיונית לאינטרסים הביטחוניים באמריקה", אמר טיךלרסון במכתבו וציין כי "איראן עודנה מדינה מוביל במימון טרור".



כזכור, במהלך קמפיין הבחירות, הבטיח טראמפ לבטל את הסכם הגרעין אותו הגדיר כ"עסקה הגרועה אי פעם". בכנס של השדולה הפרו־ישראלית איפא”ק בוושינגטון, שנערך החודש מרץ 2016, אמר טראמפ: “העדיפות מספר אחת שלי כנשיא היא לפרק את ההסכם הנורא והרה האסון עם איראן”. פעם נוספת התייחס להסכם בציוץ בטוויטר בחודש יולי: “העסקה עם איראן היא איום ישיר על ביטחון המדינה. הקונגרס חייב לעצור אותה. רפובליקנים, התעוררו”.



בתוך כל, לקראת הבחירות שייערכו ביום שישי, זכה רוחאני לתמיכה משמעותית, כשהנשיא לשעבר, מוחמד חתאמי, הביע תמיכה בנשיא המכהן, ואמר כי "הממשלה של רוחאני השיגה הישגים גדולים, למרות המגבלות, הבעיות והציפיות הגבוהות". לדברי חתאמי, "כולנו צריכים להצביע לרוחאני בשביל חופש חמשבה, שו שיח , כבוד לשטון החוק, קידום זכויות אזרח ויישום צדק חברתי וכלכלי".