מקרה מזעזע בצפון: לחדר המיון במרכז הרפואי זיו בצפת הובאה לפנות בוקר (שני) על ידי הוריה תינוקת בת שנתיים מהגליל העליון, הסובלת מהרעלת זרחן אורגני חריפה כתוצאה של מגע עם חומר הדברה רעיל במיוחד. התינוקת מאושפזת במחלקה לטיפול נמרץ ילדים כשהיא במצב אנוש, מורדמת ומונשמת עם תסמינים הדומים לפגיעה מנשק כימי.

חומר ההדברה היה מאוחסן בבקבוק שאינו אריזתו המקורית ולכן זהותו המדויקת אינה ידועה והוא נשלח לבדיקות מעבדה. כמו כן, לא ידוע אם התינוקת שתתה מהחומר או רק באה עמו במגע עורי ממושך.
פרופסור אנתוני לודר, מנהל המרכז לרפואת הילד במרכז הרפואי זיו בצפת מזהיר מפני אחסון חומרים מסוכנים בהישג ידם של פעוטות וילדים וקורא להימנע מהעברתם למכלי אחסון העלולים להטעות בדבר טיבם, כגון בקבוקים או כוסות. "פגיעות מחומרים אלו מתבטאות בצריבה קשה של העיניים והעור, או בכוויות פנימיות כתוצאה משתיית החומרים המסוכנים, אך הסכנה החמורה ביותר שהם טומנים נשקפת למערכת הנשימה", אומר פרופ' לודר. 
 
מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי מאז 2008 מתו 17 ילדים כתוצאה מהרעלה, כמעט מחצית מהנפגעים הינם תינוקות ופעוטות/ כ-70% ממקרי התמותה אירעו בבית ובחצר הבית.