ממשיך לקרוץ ימינה: יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שני) במהלך ביקור בירושלים לנושא העברת השגרירות האמריקאית לירושלים: "אני מצטרף מפה לקריאתו של ראש הממשלה לנשיא האמריקאי להעביר ללא דיחוי את שגרירות ארה"ב לירושלים. אסור לנו לתת לאיומים במהומות להשפיע עלינו". לפיד הוסיף: "ישראל וארה"ב אינן קובעות את מדיניותן לפי איומים, אלא לפי מה נכון ומה צודק. ואין דבר צודק יותר – היסטורית, מוסרית, ערכית - מחזקתנו על ירושלים". 



במהלך ישיבת סיעה מיוחדת של יש עתיד שנערכה בגבעת התחמושת בירושלים, לפיד התייחס גם לביקורו הצפוי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בשבוע הבא בישראל: "בשבוע הבא יבוא הנה הנשיא האמריקאי לנסות להתניע מחדש את התהליך המדיני. אני מברך על כך. הגיע הזמן. בדומה לכל המרכז הישראלי, מהליכוד ועד העבודה, יש עתיד תומכת בעקרון שתי המדינות. הגיע הזמן להיפרד מהפלסטינים, להתגרש מהפלסטינים, ולהציב חומה גבוהה בינינו לבינם. רק שהגיע הזמן גם שהעולם יגיד לפלסטינים: אם אתם רוצים מדינה משלכם, תפסיקו להתקרבן, תפסיקו לשקר, קחו אחריות". 



לפיד בביקור בירושלים, הבוקר
לפיד בביקור בירושלים, הבוקר



יו"ר יש עתיד הסביר: "הפלסטינים מצידם ממשיכים לנקוט במדיניות של שקרים וקורבניות. היום הם מציינים את מה שמכונה "יום הנכבה" וקוראים לעולם להכיר בזכות השיבה שלהם. מכל שקריה של תעשיית-השקרים, זה אולי השקר הגדול מכולם. הגיע הזמן שהעולם יכיר בעובדות".