ישראל היא ריכוז של אוכל בינלאומי, ולכן השבוע אנחנו מליצים על מסעדות שמביאות אוכל מרחבי העולם - מאיטליה לסרי לנקה ועד ליפן. גם גם בישראל אנחנו עוצרים בדרך, עם - איך לא - חומוס. חוץ מזה יש לנו מסעדה שחוגגת יום הולדת בצורה מיוחדת ומה יש לאכול אם בא לכם לראות סרט בנתניה. 



איטליה - הגיע זמן לאפריטיבו


ברומא התנהג כרומאי! ובתל אביב? נסה לקחת מהם כמה רעיונות. הרעיון הכי טוב שיש לאיטלקים זה האפריטיבו, אותו נישנוש כיפי שבא יחד עם דרינק אחרי עבודה וטרום ארוחת ערב. ועכשיו גם אצלנו.



צמד הברמנים המובילים עומר גזית-שלו וריי וויט הפכו את החלל של מלון הבוטיק WhiteVilla 25 לבר איטלקי עם אפריטיבו שמגיש משקאות מבוססי מרטיני עם נשנושים טעימים של השף אורן אסקיו בסגנון חופשי לשולחנות (בהזמנת שני קוקטיילים במחיר מיוחד של 120 ₪) כגון: קרודו דג ים, ארנצ'יני, אספרגוס על פולנטה ופטריות פורצ'יני ועם קוקטיילים כגון: קאפרזה דאקירי, בומביי מושרה באורגנו עם מרטיני מתובל ברוזמרין ועוד שלל קוקטיילים.



בנוסף, יוצע תפריט "נגרוני" בהרכבה אישית, עם 256 וריאציות שונות שמורכבות מתוך דף מרכיבים ושהלקוח מסמן - והברמן מכין עבורו קוקטייל בהתאמה אישית!



האפריטיבו יושק ב-18.5.17 בין השעות 21:30-18:00 ולאחר מכן כל סוף שבוע שני. אז שנייה לפני ההצגה בהבימה או סתם בחזור מהעבודה, תעצרו לאיזה אפרטיבו ותמשיכו הלאה.


הווילה הלבנה, בן ציון 25 תל אביב

האפרטיבו מגיע לווילה הלבנה. צילום: אפיק גבאי
האפרטיבו מגיע לווילה הלבנה. צילום: אפיק גבאי



יפן - יאקימונו מרגשת מחדש


יאקימונו, מחלוצות המטבח היפני בארץ שהתחילה כסושי בר בהילטון לפני 20 שנה סוגרת מעגל בהתחדשות טוטלית בנראות ובתפריט ומוכיחה שכשר זו לא מילה גסה כל עוד היא באה עם איכות.



20 שנה אחרי, עברה המסעדה בהילטון מתיחת פנים רצינית ואחרי שהוכיחה שיפני כשר עובד מעולה היא חוזרת גדולה יותר ועשירה יותר. העיצוב החדש משלב את הטוהר והפשטות שבתרבות העיצוב היפנית יחד עם אלמנטים מהבאוהאוס התל אביבי.



מהבחינה הקולינרית יאקימונו התחדשה בעיקר מעצם הגדלת החלל שמאפשר עכשיו להגיש יותר מסושי ולהתפתח למטבח חם מלא וכמובן תפריט סושי מפואר ואפילו תפריט סאקה פרימיום חדש. מה אוכלים: רולים של בצק אורז ממולאים בתרד ורוטב מיסו, קורודאי שו פונזו - סשימי דוראד רויאל מגולגל עם מלפפון ואצת וואקמה ברוטב פונזו, שירו-אקה מאקי סושי - רול של טונה אדומה קצוצה ואבוקדו עטוף בסשימי צרוב של בס הסלע עם צנון חריף, מנה מדליקה ויפייפיה היא גומא סושי מורי - כדורי סושי עטופים במגוון דגים על מצע של טחינה, דג גריי מאלט מבושל בחלב קוקוס, בזיליקום וצ'ילי חריף , דג קוד שחור במרינדה של מיסו עשוי בגריל, בליווי אטריות שעועית, ומנה שאישית הייתי רוצה אותה אפילו יותר חריפה היא נתחי בס בטמפורה עטופים ברוטב מעולה של קרם וואסאבי ועוד ועוד.



בין לבין קחו לכם מנה של סאקה פרימיום מהתפריט החדש ולשעה הקרובה תנו לעצמכם לשקוע ליפן.


יאקימונו הילטון, מלון הילטון, רח' הירקון 205, תל אביב. כשר

פסטיבל אוכל מסרי לנקה


מלון שרתון תל אביב בשיתוף שגרירות סרי לנקה בישראל ומשרד התיירות הסרי לנקי גאים לארח את פסטיבל הקולינריה הסרי לנקי בישראל במטרה לקדם את התיירות אל סרי לנקה.



הפסטיבל יכלול ארוחות צהריים וערב מיוחדות בניצוחם של השפים הידועים שף קמאל סורנדרג'יט ושף איאדורי מדאסמי ושוק סרי לנקי בלובי של המלון.


במסגרת הפסטיבל שיערך בין ה 7 ל 18 במאי 2017 תינתן הזדמנות להציץ אל סרי לנקה כיעד תיירותי וכן טעימה מהתרבות הסרי לנקית. בתקופת הפסטיבל ימצאו בלובי המלון דוכן תיירות ושוק סרילנקי.



הפסטיבל יפתח ב-7 במאי במסעדת השף של המלון "אוליב ליף" בארוחת ערב חגיגית עליה ינצחו שני השפים בנוכחות אורח הכבוד שגריר סרי לנקה בישראל, מר סלבריי פרייאסאמי.



השפים יגישו מנות דגל סרילנקיות כגון: עוף צ'אטרני בסגנון כפרי, פול רוטי, וקינוחים מסורתיים כגון פול פאני ווואטאלפאן.


להזמנות: מסעדת האוליב ליף: 03-5219300

פסטיבל אוכל סרי לנקי באוליב ליף. צילום: יח"צ
פסטיבל אוכל סרי לנקי באוליב ליף. צילום: יח"צ


כספי: כשהחומוס מגיע עד הבית


שחקנית חדשה במגרש המשלוחים התל אביבי – מסעדת כספי - החומוסייה שמאיימת להשתלט על השוק התל אביבי, קופצת מדרגה ופותחת שירות משלוחים שיביא עד הבית החל ממנות חומוס, הבורקס של כספי, סלטים ומנות שונות בפיתה. אל תפספסו את הג'חנון המעולה שלהם או את הסלט הכי מפורסם שלהם - סלט עשבי תיבול עם סלק צלוי, חמוציות, רכז רימונים, טחינה גולמית, צנוברים ולאבנה שבעיני הולך מעולה עם הבורקס אבל ישתלב לא פחות עם איזו מסבחה טובה. הכרובית המטוגנת תמיד מוצלחת ופריכה, הפיתות בשרניות, הפלאפל ירוק ונגיס והחומוס משובח וטרי אז מה יכול להיות גרוע?!



אה! ולא לשכוח את המלבי המפורסם של כספי. אתם עוד תודו לי.



יום הולדת 4 שנים לאריא


בין התאריכים 18-15 במאי מסעדת ARIA חוגגת ארבע שנות פעילות ותארח שפים מובילים מישראל והעולם יחד עם חגיגה קולינרית הכוללת תפריט ספיישלים שהרכיב השף גיא גמזו עם כל אחד מהשפים המתארחים.



ביום שני, ה-15 במאי, יארח שף גיא גמזו את סעיד אבולעפיה לערב ערבי אסלי הכולל ארוחה למרכז שולחן - 180 ש״ח לאדם.


בימים רביעי-חמישי, 18-17 במאי, יארח השף גיא גמזו את השף מידן סיבוני לסשן פרואני-יפני עם בר קרח פירות ים שנבנה במיוחד לשבוע החגיגות ממנו יוכלו לבחור האורחים את המנה הרצויה.



לצד המנות המיוחדות יוגש תפריט קוקטיילים ייחודי ולצד האוכל, ייהנו האורחים מכוס שמפנייה Chandon & Moët במחיר מיוחד לכבוד החגיגות.


החגיגות יתקיימו בשלושה סבבים


הזמנות מראש בטלפון: 03-529-6054 נחלת בנימין 66, תל אביב יפו

אריא חוגגת ארבע עם שפים מובילים מהעולם. צילום: Something Something
אריא חוגגת ארבע עם שפים מובילים מהעולם. צילום: Something Something


סרט עם אוכל בנתניה


מתחם האוכל בסינמה סיטי נתניה גדל ומציע חוויה קולינרית מתחדשת ומגוונת. בין המסעדות שניתן למצוא בו: 



קמפאי- מטבח אסייתי תוסס הכולל תפריט מגוון של סושי, מנות ווק גריל אסייתי ועוד.



עד העצם אקספרס- רשת של מסעדות מזון מהיר בסגנון אמריקאי המבוסס על תפריט של המבורגר , צ'יפס וטבעות בצל ושתייה עם אפשרות re-fill. במקום ייהנו הסועדים מאווירה אמריקאית ואוכל טיפוסי של "הדוד סם".



שגב קונספט - המזון המהיר בגרסת השף ובמחירים נגישים לכל כיס. המטבח משלב בין מאכלי רחוב שונים האהובים על השף שגב לבין שלושה עולמות קולינריים:  כיסונים (כיסוני בצק ממולאים בסגנון אתני המיובא ממגוון מדינות בעולם, כמו רביולי איטלקי, דים סאם יפני ואמפנדס ספרדי), שווארמה (שווארמה מעולמות ומטבחים אחרים אשר מוגשת בתוך לחם מיוחד ולא פיתה, או בתוך לחם ללא גלוטן) ומתוקים (קינוחים עם חבק ייחודי שניתן לאכול תוך כדי הליכה במסע הקניות).



באיירן מרקט - דוכן אוכל רחוב אוסטרו- גרמני המציע מבחר נקניקיות וכן מבחר שניצלים. לצד צ'יפס ובירה צוננת ממש כמו בגרמניה.



גולדה - גלידה טרייה עם חומרי הגלם הטובים ביותר מאיטליה.



תומאס בר&קיטשן - בר האירי עם מטבח שף עשיר, שכולל מבחר רחב של בירות מהחבית ותפריט אוכל מגוון.