חילופי הדברים והעקיצות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט נמשכו היום (שני) בעוד החשש שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא יעמוד בהבטחת הבחירות להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים מתגבר. בישיבת סיעת הבית היהודי, אמר השר בנט כי על ישראל לקבל את טראמפ בישראל, אך להבהיר לו כי אין מקום להקמת מדינה פלסטינית, "גם אם זה לא נעים".



"יצא לי עשור מחיי להיות איש עסקים בארה"ב", אמר בנט, "עשיתי עשרות עסקאות, דילים בארה"ב. למדתי שני לקחים איך עושים ביזנס בארה"ב. הלקח הראשון הוא להגיד את האמת לצייר דברים כהוויתם גם אם זה לא נעים. גם אם זה יותר נעים מכבדים אותך יותר כשאתה משרטט את המציאות כפי שהיא. הדבר השני תגיד מה אתה רוצה. אנו צריכים ליישם את שני הלקחים האלה כאן לשרטט ולומר את האמת שכל בר דעת יודע שבנוסף למדינה הפלסטינית שקיימת בעזה לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית שנייה על כביש 6 תוך חלוקת הארץ. זה פשוט לא יקרה".



לאחר מכן, קרא בנט לנתניהו לחזור בו מנאום בר אילן. "אנו התנגדנו בזמנו למדיניות בר אילן בצורה נחרצת אבל נאמר שזה תמרון לצלוח את תקופת אובמה. תקופת אובמה נגמרה ואנו בעידן חדש. להמשיך במדיניות של עמימות זאת טעות. אני סבור שאם נהיה בהירים ונחרצים יכבדו אותנו בצד השני ואז נוכל לעבור לקו הפוזיטיבי של שלום כלכלי. מעין תכנית מרשל תכנית טראמפ אזורית יחד עם אוטונומיה פלסטינית לצד החלת ריבונות בשטחים על שטחי C".



"העברת השגרירות תסייע לשלום"





בתגובה לכך, עקץ נתניהו את בנט בישיבת סיעת הליכוד, ואמר כי הבית היהודי מאמצת את עמדות הליכוד. "שמעתי אתמול את דבריו של מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון", אמר נתניהו בפתח הישיבה, והוסיף. "עמדתי העקבית והחד משמעית היא ששגרירות ארה״ב צריכה לעבור לירושלים וכך צריכות לעשות גם השגירירויות האחרות. הצגתי את העמדה הזאת בפגישותיי עם מנהיגי ארה״ב והעולם, עם כל הסגל הדיפלומטי במדינת ישראל ורק לאחרונה בלשכת הליכוד" והוסיף: "אני שמח לשמוע שגם מפלגות אחרות מאמצות את דף המסרים של הליכוד בעניין הזה. טוב מאוד, תמשיכו כך".



"לא רק שהעברת השגרירות לא תפגע בתהליך השלום", אמר נתניהו "ההפך הוא הנכון, היא תקדם אותו על ידי כך שהיא תתקן עוול היסטורי והיא גם תנפץ את האשליה הפלסטינית שירושלים איננה בירת ישראל. זוהי עמדתי, היא ברורה לכולם, היא לא השתנתה והיא גם לא תשתנה".



אנחנו עומדים בפני ביקור היסטורי של נשיא ארה״ב בישראל. זהו ביקור חשוב מאוד לביטחון ישראל, למעמדנו הבינלאומי. אנחנו נוביל את המאמץ החשוב הזה מתוך ידידות עמוקה לארה״ב ולנשיאה ומתוך ניסיון, נחישות ועמידה איתנה על האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל", סיים נתניהו את דבריו.