המתיחות בין ישראל לירדן: שר המדע אופיר אקוניס הודיע היום (שני) כי הוא מבטל את ביקורו בממלכה ההאשמית שהייתה מתוכננת למחר בשל הודעת הגינוי הירדנית שהאשימה את ישראל ב"רצח" מחבל אזרח הממלכה. אקוניס היה אמור להשתתף בטקס להשקת מאיץ חלקיקים בינלאומי בירדן, שבבנייתו היו שותפות ישראל, ירדן, מצרים, איראן, פקיסטאן, הרשות הפלסטינית טורקיה וקפריסין. טקס ההשקה יערך בנוכחות המלך עבדאללה.



ישראל השקיעה בפרוייקט 40 מיליון שקל, ואקוניס היה אמור לעמוד בראש משלחת של 25 אנשים. באופן רשמי נמסר כי אקוניס ביטל את נסיעתו משום שכל המשלחות הורידו את דרג ראשי המשלחות אולם כאמור גורם בירושלים אמר כי הסיבה המרכזית לכך היא המתיחות ביחסי שתי המדינות בעקבות הודעת הגינוי הירדנית על הריגת המחבל



כזכור, הפיגוע שבעקבות ניטרול המחבל גינתה ירדן את ישראל אירע ביום שבת האחרון, אז אזרח הממלכה בן 57, שבא לישראל באשרת תייר תקף שוטר באזור שער האריות בסכין, דקר אותו ופצע את השוטר באורח בינוני. השוטר, רס"מ נ', הצליח למרות פצעיו לשלוף את אקדחו ולחסל את המפגע. לאחר מכן ירדן גינתה את חיסול המחבל והגדירה את הפעולה כ"הוצאה להורג", ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לגינוי הירדני ואמר שכפי שישראל מגנה פיגועים בירדן, על הממלכה לגנות פיגועים בישראל.



זירת פיגוע הדקירה בשער האריות, צילום: דוברות המשטרה
זירת פיגוע הדקירה בשער האריות, צילום: דוברות המשטרה