המועמד לראשות העבודה אבי גבאי מודיע לראשונה שהוא בעד לגליזציה מלאה של קנאביס, כולל גידול ביתי וצריכה אישית, ומודה שהתנסה בעישון קנאביס בעצמו. בתגובה להודעתו של שר הבריאות יעקב ליצמן על הקלות בצריכת קנאביס אמר גבאי: "הגיע הזמן שישראל תתקדם ותאמץ מדיניות של לגליזציה של הקנאביס".



"משתמשי הקנאביס אינם עבריינים, והמדינה בהתנהלותה דוחפת אותם אל מחוץ לחוק. ההקלות שעליהן אנחנו שומעים מפעם לפעם לא באמת עושות חיים קלים יותר למשתמשים, אלא רק מחזקות את תסכולם מגודל האיוולת שבאיסור על שימוש חוקי, עם מגבלות מחייבות כמו שימוש מגיל 21, ואישור לגידול אישי.


"הגיע הזמן שאנשים בוגרים (מגיל 21 – אא"ב) יוכלו לרכוש קנאביס ולהשתמש בו, בדיוק כמו שעושים בארצות רבות אחרות כמו ארה"ב וקנדה. האיסור גורף על שימוש בקנאביס זו תקנה שהציבור אינו יכול לעמוד בה, כל העולם המערבי כבר הגיע לשם.



"יותר ויותר האלטרנטיבה היא אלכוהול, שהוא הרבה יותר מסוכן. חוץ מזה, המשטרה כיום עוסקת באכיפת איסור שימוש בקנאביס. צרכני הקנאביס הם אנשים שלא מזיקים לאף אחד. המשטרה מתעסקת איתם במקום לעסוק בפושעים של ממש: גנבים, שודדים או מחבלים. אנחנו בכל זאת במדינה שיש עליה עניין בטחוני. אני מעדיף שהשוטר יחפש את המחבל ולא יחפש משתמש קנאביס".



"למשטרה יש משאבים סופיים, דברים באים זה על חשבון זה. אותו צוות שחוקר את מעבדת הקנאביס או החממה – באותם משאבים היה יכול לתפוס מחבלים וגנבים".



"המגבלה היחידה היא מגבלת הגיל"


גבאי מוסיף ומציין שאינו מתנגד לגידול של צמח הקנאביס בבית לצריכה אישית, ומדגיש שוב שהמגבלה היחידה תהיה מגבלת הגיל: "כוונתי היא שזה לא יהיה חופשי לגמרי אלא במגבלות של גיל. האיסור הגורף הזה שקיים כיום, צריך להשתחרר ממנו. ארדן הלך שלושה צעדים קדימה וארבעה אחורה, ויצר ביורוקרטיה מטורפת סביב העניין הזה. או שאתה מאמין בלגליזציה או שלא. מה שהוא עשה זה משהו באמצע: לא פה ולא שם".



הקנאביס, אומר גבאי, בעייתי פחות מאלכוהול ועשוי להוות תחליף לצריכה לא מבוקרת של משקאות אלכוהוליים, מה שאולי אפילו יפחית תאונות דרכים. "גם אם הילד שלי יעשן קנאביס בגיל 21, זה עדיף בעיני על זה שישתה וודקה".



כשנשאל אם אין פה קריצה לעבר המצביעים הפוטנציאליים שלו לראשות המפלגה בתל אביב ענה: "אני לא פונה לאף אחד. אני בעמדה הזאת מזמן - מי שצורך קנאביס, צריכה מתונה – זה בסדר".