"לפני שבועיים הנכדה שלי ותלמידות נוספות בכיתה לא דיברו עם אחת התלמידות. המנהלת קראה לנכדה שלי ואמרה לה שהיא עודדה את החברות שלה לעשות חרם. 'יכולת לגרום לה להתאבד', אמרה לה המורה ושאלה 'למה שאת לא תלכי להתאבד?'". כך סיפרה ל"מעריב־השבוע" ר', שנכדתה הלומדת בכיתה ט' בבית ספר בדרום הושעתה בעקבות המקרה מבית הספר ונמצאת בגללו במצב נפשי קשה.



"אני רואה בזה שידול להתאבדות. הגשתי תלונה במשטרה ושלחתי מכתב למשרד החינוך. המנהלת כמובן מכחישה את הדברים, היא הרי לא תגיד שהיא אמרה דבר כזה", אומרת ר' ומוסיפה: "יש קטעים שהנכדה שלי לא בסדר ויכול להיות שהיא גרמה לחרם על הילדה, אבל שהמנהלת תגיד לה 'לכי להתאבד'? היא לא ראויה, צריך שישעו אותה".



"ההשערה שלי היא שהיא החליטה להתנכל לה עד שתעזוב את בית הספר, כי אילצו אותה לקבל את הנכדה שלי לבית הספר. היא מענישה אותה על כל פסיק. אם המנהלת חשבה שיש חרם, היא יכלה לעשות שיעור חינוך על זה ולקרב לבבות. במקום זה, היא מצאה לנכון לסלק את הנכדה שלי והודיעה לה שבשנה הבאה היא לא תוכל ללמוד בבית הספר ובינתיים השעתה אותה".



בעקבות המקרה, זומנה אמה של הנכדה לשיחה עם המנהלת והמפקחת מטעם משרד החינוך, אך היא לא יכלה להגיע וביקשה מאמה, המעורבת בגידול הילדה, להגיע. בבית הספר לא הסכימו שהפגישה תתקיים ללא האם ולכן היא נדחתה למחר, יום רביעי. במקביל, אותה תלמידה, שלכאורה כנגדה בוצע החרם, סיפרה את הדברים לאביה והוא שלח הודעה מאיימת לילדה, שבה איים כי ירביץ לה. גם נגדו הגישה המשפחה תלונה למשטרה.



"יצא לנכדה שלי כל האוויר מהמפרשים, אין לה מוטיבציה ללמוד, היא הפסידה הרבה חומר. היא יושבת בבית כל היום מול הטלוויזיה, אין לה חשק לעשות כלום. שברו אותה נפשית לגמרי. היא פנתה לאמה ואמרה לה שאולי המנהלת צודקת והיא צריכה להתאבד".



ממשרד החינוך נמסר: "מנהלת בית הספר מכחישה מכל וכל את המיוחס לה. המחוז החרדי במשרד מלווה את האירוע ומקדם תהליך חינוכי משותף מול כל הגורמים הרלוונטיים".