העבריין מיכאל מור נעצר בחשד לניסיון רצח, כך הותר הבוקר (שלישי) לפרסום. בית משפט השלום בעכו האריך ביומיים את מעצרו של מור, שחשוד בניסיון לרצח וקשירת קשר לביצוע פשע, זאת בגין אירוע ירי שהיה בעכו לפני יותר משבוע.

יחד עם זאת המשטרה הבהירה כי מעצרו לא קשור לאירוע שהיה בתחילת השבוע במגדל העמק. עם זאת המשטרה תנסה במהלך ימי המעצר הקרובים, עד ה-18 במאי, לגבש ראיות לפחות להמשך המעצר בחשדות המיוחסים למור כפי שהונחו על שולחנו של בית המשפט בעכו.

בשנה שעברה נעצרו שבעה בני אדם, לבושים שכפ"צים, וחמושים באקדח  וסכין. השבעה, תושבי פתח תקווה, תל אביב, שערי תקווה, אורנית ונהריה מזוהים עם ארגונו של מיכאל מור, נעצרו בתום בדיקה אקראית של שוטרי מרחב איילון במהלך פעילות יזומה בטיילת בבת ים.

חלק מהחשודים נראו כשהם יוצאים מרכב שבבעלות אחד מהם באזור הטיילת. בחלוף דקות אחדות הצטרפו אליהם מעורבים נוספים כשהם רכובים על אופנועים. בכל אותו זמן נותר מנוע הרכב פועל מה שהעלה את חשדם של השוטרים שביקשו לערוך בדיקה שגרתית במהלכה הוברר כי החשודים מוגנים בשכפ"צים ובתוך הרכב נמצא אקדח. על אחד החשודים נתפסה סכין.

בדיקה מהירה העלתה כי מדובר בצעירים המשתייכים לארגון הפשיעה של דודו שימול מפתח תקווה המרצה עונש מאסר בן חמש בגין מעורבות ברצח. עוד עלה כי מי שמנהל את עסקיו של שימול בעודו בכלא הוא חברו הקרוב מיכאל מור שעבר להתגורר ברמת גן ושוהה במהלך היום בפתח תקווה.

במשטרה חקרו  את הנסיבות להימצאותם באזור כשהם נושאים על גופם אמצעי לחימה (אמל"ח) וההערכה הראשונית הייתה כי היו בדרך לחיסול. אולם, ככל שהתקדמה החקירה הסתמן  כי ארבעה מהחשודים קשורים לארגון של מיכאל מור, והשלושה האחרים ששוחררו ממעצר קשורים לקבוצה אחרת. 

עוד עולה, כי הפגישה שבה צפו באקראי השוטרים, תואמה בין הצדדים, כשקבוצה אחת הגיעה ברכב והשנייה הגיעה על אופנועים. ככל הנראה בניסיון להסדיר חוב כספי.