משרד הפנים של חמאס כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים בה חשף לדבריו, את החולייה האחראית לחיסולו של הבכיר בתנועה הצבאית של הארגון מאזן פוקהא בחודש מרץ האחרון. ראש מנגנוני הביטחון הפלסטיניים תאופיק אבו נעים אמר, כי מנגנוני הביטחון עצרו 45 סוכנים של ישראל במבצע בטחוני רחב היקף, שמטרתו להביא לחשיפת האחראים להתנקשות בפוקהא.



באירוע שכינס היום ברצועת עזה, חשף הבכיר כי הסוכנים השתתפו בכמה התנקשויות באנשי הזרוע הצבאית ומפקדיה. עוד הוסיף, כי על פי החקירות, מנגנוני הביטחון הישראליים הם אלו שתכננו את ההתנקשות בפוקהא מההתחלה ועד הסוף, כאשר הסוכנים הודו שקיבלו הוראות ישיריות מהכיבוש, כלשונו.





לדבריו, החקירות הובילו אל המתנקש, "שהודה בקשר שלו עם המודיעין של הכיבוש". בנוסף, שני סוכנים אחרים נעצרו, והם "הודו בתפקיד העיקרי שלהם בהתנקשות, באמצעות מעקבים וצילומים של זירת הפשע". עוד גילה אבו נעים כי תכנון התכנית להתנקשות נמשך למעלה משמונה חודשים ושלושת הסוכנים המעורבים בהתנקשות הודו בפשעים אחרים בהם נהרגו אנשי הזרוע הצבאית וכן בביצוע ירי ארטילרי לכיוון מבנים ומוסדות משלתיים ואזרחיים ברצועת עזה. עוד טען הבכיר אבו נעים, כי במהלך החקירות התברר, כי ישראל תמכה בסוכנים באמצעות מל"ט וההתנקשות בוצעה בהוראה ישירה של קצינים ישראלים.



מאזן פוקהא. צילום מסך



"בכיבוש ניסו להכחיש את מעורבותם בהתנקשות, באמצעות בחירה דקדקנית של המבצע, אולם החקירות וההודאות של הסוכנים הכשילו את הניסיון הזה", טען והוסיף כי, "ישראל נושאת באחריות המלאה להתנקשות בבכיר". ראש מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה איים כי ההתנקשות היא נקודת מפנה בעבודה הבטחונית בעזה, והיא סימן לתקופה חדשה שכותרתה נחישות ויוזמה.



לדבריו הבכיר, המבצע הבטחוני במהלכו נסגרו הגבולות הימיים והיבשתיים של רצועת עזה נמשך עד עצם היום הזה וזאת על מנת "להביא לעקירה מלאה של סוכני הכיבוש והגנה על העורף הפנימי". אבו נעים העביר גם מסר לסוכני ישראל ברצועה ואמר: "אתם לא תמלטו מיד הצדק - מנגנוני הביטחון ישיגו אתכם בכל מקום, והכיבוש וגם הבטחותיו המזויפות לא יסייעו לכם כלל וכלל". הוא סיכם: "או שתסגירו את עצמכם או שגורלכם יהיה מוכר".